دلو 21, 1400 12:44 Asia/Kabul
  • آمریکا به رونمایی ایران از موشک خیبرشکن واکنش نشان داد
    آمریکا به رونمایی ایران از موشک خیبرشکن واکنش نشان داد

سخنگوی پنتاگون در واکنش به رونمایی موشک دوربرد و نقطه زن "خیبر شکن" ایران به توان دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی اذعان و اظهار کرد که به طور مستمر ایران برنامه موشکی بالستیک خود را ارتقا داده است.

به گزارش رادیو دری؛ همزمان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه برپایی جشن ملی ۱۴۰۰ در ۲۲ بهمن ماه موشک دوربرد و نقطه زن "خیبر شکن" به عنوان جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه  رونمایی شد.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در نشستی خبری در واشنگتن در ادامه سیاست هراس‌افکنی این کشور درباره ایران  ادعا کرد به طور جدی آگاه هستیم که آن برنامه موشکی چه خطری را برای منطقه‌ در پی دارد.

سخنگوی پنتاگون مدعی شد: از این رو، به طور جدی با متحدان و شرکا در منطقه کار می‌کنیم تا بتوانیم با این نوع تهدیدها مقابله کنیم.

این مقام پنتاگون که کشورش در ایجاد و تاسیس گروههای تروریستی و حمایت آنها در منطقه غرب آسیا نقش داشته است بدون اشاره به زرادخانه هسته ای رژیم صهیونیستی، درباره برنامه دفاعی بازدارندگی ایران مدعی شد این فعالیت‌های بدخواهانه منطقه را ناامن و گروههای تروریستی را در سراسر منطقه حمایت می‌کند.

"جالینا پورتر" معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه به وقت محلی مدعی شد توسعه و تکثیر موشک‌های بالستیک از سوی ایران تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است.

پیش از این ژنرال کنت مکنزی فرمانده نیروهای سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی» ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» با اذعان درباره توان دفاعی بازدارندگی ایران درخصوص دقت موشک های ایران گفته بود ایرانی ها در عین الاسد، هر نقطه ای را که می خواستند، هدف قرار دادند.

موشک راهبردی خیبرشکن از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار  است.

این موشک دارای سوخت جامد بوده و طراحی بهینه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه های مشابه یک سوم کمتر باشد و مدت آماده سازی و شلیک آن نیز تا یک ششم کاهش پیدا کند.

چابکی و سرعت فوق العاده در اصابت اهداف در برد و شعاع ۱۴۵۰ کیلومتری از دیگر توانمندی‌های این موشک است.

 این سامانه تمام ایرانی از ایده تا محصول به دست توانمند دانشمندان سخت کوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

رونمایی ایران از موشک دوربرد نقطه‌زن «خیبرشکن»

کلیدواژه