دلو 25, 1400 10:08 Asia/Kabul
  • ادعای جدید وزارت دفاع آمریکا درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین
    ادعای جدید وزارت دفاع آمریکا درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین

وزارت دفاع آمریکا ادعای جدیدی را درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین مطرح کرد.

مسکو ادعای غرب برای حمله به اوکراین را رد می کند، اما می‌گوید ممکن است به اقدام فنی متوسل شود، مگر آن که به درخواست‌ هایش جامه عمل پوشانده شود. یکی از مطالبات مسکو این است که ناتو قول دهد هیچ گاه اوکراین را به عضویت در نمی آورد و نیروهایش را از شرق اروپا خارج می‌ کند.

به گزارش رادیودری، وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه ادعا کرد که نمی‌ تواند گزارش‌ ها درباره قصد روسیه برای حمله به اوکراین در روز چهارشنبه را تایید کند.

پیش از این جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در گفت و گوی تلفنی با سران کشورهای غربی مدعی شد که روسیه تا 16 فوریه/27دلو به اوکراین حمله می‌ کند.

شبکه بلومبرگ آمریکا نیز ادعا کرده که حمله روسیه به اوکراین امکان دارد روز سه‌شنبه آغاز شود.

این در حالی است که تنش ها در هفته های اخیر در پی ادعای شماری از سران غربی مبنی بر احتمال حمله روسیه به اوکراین بالا گرفته است.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال 2014 به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

بخش‌های غربی روسیه با توجه به همسایگی با اوکراین و نزدیکی به کشورهای عضو ناتو که کانون تنش بین روسیه و غرب است، برای روس‌ها اهمیت فراوان دارد و به آمادگی رزمی نیروهای نظامی مستقر در این مناطق توجه خاص می‌شود.

فرانسه: در صحبت‌های پوتین هیچ نشانه ای از حمله به اوکراین نبود

اوکراین؛ محور تشدید جنگ تبلیغاتی آمریکا علیه روسیه

کلیدواژه