دلو 30, 1400 10:10 Asia/Kabul
  • انفجارهای مهیب در شهر لوهانسک اوکراین
    انفجارهای مهیب در شهر لوهانسک اوکراین

خبرگزاری اسپوتنیک ساعاتی پس از انفجار یک خودرو در دونتسک واقع در شرق اوکراین از وقوع دو انفجار مهیب در خطوط لوله در حومه شهر لوهانسک خبر داد.

به گزارش رادیودری، نخستین انفجار قوی جمعه شب در منطقه مالایا ورگونکا واقع در حومه شهر لوهانسک رخ داده و نیم ساعت بعد از این اتفاق، انفجار دومی نیز در همان محل رخ داده است.

گفته می شود؛ انفجار نخست در خط لوله گاز "دروژبا" رخ داد و منجر به آتش سوزی گسترده شد.

رسانه های روسیه ساعاتی پیش از این حادثه از انفجار قوی در مرکز دونتسک پایتخت جمهوری خودخوانده دونتسک خبر دادند. در این انفجار، خودروی رییس پلیس این‌جمهوری منهدم شد اما خود وی آسیبی ندید.

پیشتر دنیس پوشیلین رئیس جمهوری خودخوانده دونتسک در شرق اوکراین از آغاز تخلیه ساکنان این منطقه و نیز جمهوری خودخوانده لوگانسک خبر داد و گفت که آنها به روسیه خواهند رفت.

پوشیلین روز جمعه در کانال خود در شبکه تلگرام نوشت: با توافق دولت روسیه، در استان راستف (در جنوب روسیه) منطقه ای برای اسکان ساکنان جمهوریهای مردمی دونتسک و لوگانسک اختصاص یافته است.

نیروهای اوکراینی پنجشنبه و جمعه چندین منطقه جمهوریهای مردمی دونتسک و لوگانسک را با سلاح های سنگین ازجمله توپ و خمپاره انداز گلوله باران کردند که چندین ساختمان مسکونی آسیب دیده است و این حملات همچنان به صورت شلیک پراکنده آتشبارها و خمپاره ها ادامه دارد. 

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه امروز اعلام کرد که آنچه که در منطقه دونباس رخ می دهد بسیار نگران کننده است و اخباری که از این منطقه منتشر می شود، نگرانی را برمی انگیزد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین بطور یکجانبه از کی یف اعلام استقلال کردند.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسیه، بیش از ۷۰۰ هزار نفر در منطقه دونباس تابعیت روسیه دارند. 

انفجار انبار مهمات در اوکراین و تخلیه ده ها هزار نفر از منطقه

کلیدواژه