حوت 01, 1400 10:06 Asia/Kabul
  • وقوع چند انفجار در شرق اوکراین
    وقوع چند انفجار در شرق اوکراین

رسانه‌ های روسی شنبه شب از وقوع چند انفجار در منطقه "لوهانسک" در شرق اوکراین خبر دادند.

اوضاع در شرق اوکراین در روزهای اخیر بحرانی شده است. در چند روز اخیر، جدایی طلبان در شرق اوکراین، ارتش این کشور را به انجام حملات توپخانه‌ ای و خمپاره‌ ای به مناطق "دونتسک" و "لوهانسک" متهم کرده‌اند. این اتهامات همچنین به صورت متقابل از سوی دولت اوکراین به نیروهای جدایی‌ طلب وارد شده است.

به گزارش رادیودری، هنوز علت انفجارها در منطقه "لوهانسک" مشخص نیست و جزئیات بیشتری درباره آن منتشر نشده است.

"سرگئی لاوروف" وزیر  خارجه روسیه روز شنبه در گفت و گوی تلفنی با "ژان ایو لودریان"، وزیر خارجه فرانسه  از چشم پوشی غربی ها در قبال اقدامات اوکراین در مناطق "دونتسک" و "لوهانسک"، انتقاد کرد و گفت: کی‌یف با چشم پوشی آلمان و فرانسه، دو عضو گروه "نورماندی" (اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان) بطور عمد از اجرای تعهدات خود در قبال توافقنامه مینسک و مجموعه تدابیر پیش بینی شده در آن خودداری می کند.

اوکراین از آوریل 2014 صحنه درگیری های دولت و مخالفان در مناطق شرقی "لوهانسک" و "دونتسک" در پی کودتای غربگرایان علیه دولت وقت است.

طرف های درگیر (مخالفان و دولت اوکراین) برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در شرق اوکراین، سپتامبر 2014 موافقتنامه آتش بس در مینسک امضا کردند.

فوریه 2015  نیز نمایندگان کشورهای عضو گروه نورماندی (اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان)  موافقتنامه جدید " مینسک 2"  را امضاء کردند که این توافق بارها توسط طرف های درگیرنقض شده است.

وقوع دو انفجار بزرگ در شرق اوکراین

کلیدواژه