حوت 05, 1400 11:21 Asia/Kabul
  • وزارت دفاع روسیه: به شهرهای اوکراین حمله نمی کنیم
    وزارت دفاع روسیه: به شهرهای اوکراین حمله نمی کنیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور هیچ حمله ای به شهرها و مناطق مسکونی اوکراین نخواهد کرد و فقط زیرساخت های نظامی این کشور را هدف قرار خواهد داد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه بامداد پنجشنبه در سخنرانی تلویزیونی خود اعلام کرد، روسیه در حال انجام «عملیات نظامی ویژه» در دونباس است و هدف مسکوغیرنظامی کردن اوکراین است و قصدی برای اشغال اراضی این کشور ندارد.

به گزارش رادیو دری، یک مقام وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) به خبرگزاری ریانووستی گفت: نیروهای مسلح روسیه هیچ گونه حمله موشکی، هوایی یا حملات توپخانه ای به شهرهای اوکراین نخواهند کرد. 

مقام وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: با تسلیحات دقیق، زیرساخت های نظامی، مراکز پدافند هوایی، پایگاه های هوایی و واحدهای هوایی اوکراین هدف قرار خواهد گرفت و از کار خواهد افتاد. 

در همین حال، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به صدور فرمان «عملیات نظامی ویژه» در دونباس از سوی رئیس جمهور روسیه گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار  و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت. 

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز روز پنجشنبه با بی دلیل ارزیابی کردن حمله روسیه علیه اوکراین ادعا کرد این حمله جان های بی شماری را به خطر می اندازد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که رئیس جمهوری روسیه تاکید کرده است مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی برعهده دولت اوکراین خواهد بود.

پوتین روز دوشنبه اعلام کرد، مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

کرملین اعلام کرد، رهبران جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از روسیه برای کمک به مقابله با «تهاجم» اوکراین درخواست کمک نظامی کرده‌اند.

وضعیت منطقه دونباس در چند روز اخیر با گلوله باران گسترده مناطق دونتسک و لوهانسک توسط نیروهای اوکراینی بشدت متشنج شده است.

فرمان پوتین برای آغاز عملیات نظامی ویژه در دونباس

کلیدواژه