حوت 09, 1400 13:39 Asia/Kabul
  • مسکو: آماده توافق هرچه سریع‌تر با اوکراین هستیم
    مسکو: آماده توافق هرچه سریع‌تر با اوکراین هستیم

رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه در بلاروس برای توافق هرچه سریع‌تر با اوکراین اعلام آمادگی کرد.

به گزارش رادیو دری، «ولادیمیر مدینسکی» امروز دوشنبه در این باره گفت، با ادامه درگیری ها در اوکراین موجب افزایش تلفات خواهد شد، بر همین اساس ما خواستار دستیابی به توافقاتی در سریعترین زمان ممکن خواهیم بود و البته این توافقات باید به نفع هر دو طرف باشد».

پیش از این، «یوری ووسکرسنسکی» کارشناس سیاسی بلاروسی نزدیک به سازماندهندگان مذاکرات روسیه و بلاروس گفته بود «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پس از گفت‌وگو با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس به هیأتی از کی‌یف دستور داد که برای مذاکره با هیأت روس عازم بلاروس شوند.

مدینسکی گفته است که اوکراین با مذاکره در منطقه گومل موافقت کرده است و یک هیأت روس در آنجا حضور دارد. 

این روزها روسیه به دلیل حمایت از روس تبارهای شرق اوکراین و نیز به رسمیت شناختن استقلال مناطق "دونتسک" و"لوهانسک" از این کشور، هدف هجمه های جنون‌ آمیز و نیز تحریم های شدید آمریکا و متحدانش قرار گرفته است.

"ولادیمیرپوتین" رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه خاطرنشان کرد: نیروهای این کشور در عملیات ویژه نظامی در اوکراین برای حمایت از ساکنان منطقه دونباس قهرمانانه شرکت می کنند.

"پوتین" دوشنبه  هفته گذشته فرمان به رسمیت شناخته شدن استقلال مناطق "دونتسک" و "لوهاسنک" از اوکراین را صادر کرد.

صدور این فرمان باعث خوشحالی مردم دونتسک و لوهانسک شده است.

مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین روس نشین هستند. این 2 منطقه در سال 2014 در پی کودتای غربگرایان علیه دولت وقت، خودمختاری خود از دولت مرکزی اوکراین را اعلام کردند.

شکایت اوکراین از روسیه در دیوان بین‌المللی دادگستری

کلیدواژه