حوت 11, 1400 08:39 Asia/Kabul
  • پوتین اهداف حمله نظامی روسیه به اوکراین را بر شمرد
    پوتین اهداف حمله نظامی روسیه به اوکراین را بر شمرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه عصر سه‌شنبه در گفت وگوی تلفنی با نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، اهداف حمله نظامی روسیه به اوکراین را بر شمرد.

در پی درخواست مقامات منطقه دونباس از روسیه برای اعزام کمک‌های نظامی بر اساس موافقت نامه‌های همکاری، "ولادیمیرپوتین" رییس جمهوری روسیه بامداد پنجشنبه (24 فوریه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی این کشور، از آغاز عملیات ویژه نظامی در دونباس خبر داد.

این روزها روسیه به دلیل حمایت از روس تبارهای شرق اوکراین و نیز به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک ولوهانسک از این کشور، هدف تحریم های شدید آمریکا و متحدانش قرار گرفته است.

به گزارش رادیو دری؛ پوتین در این گفت وگو افزود، هدف از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دفاع از ساکنان غیرنظامی دونباس، به رسمیت شناختن جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک و مالکیت روسیه بر منطقه کریمه است.

رئیس جمهور روسیه، غیرنظامی کردن و زدودن عناصر پیروی کننده از ایدئولوژی نازیسم (ایدئولوژی شبیه آلمان هیتلری) در لایه‌های حکومت اوکراین و تامین شرایط بیطرفی این کشور و موقعیت غیرهسته‌ای آن را از اهداف دیگر عملیات نظامی روسیه در اوکراین خواند.

رئیس جمهور ونزوئلا نیز ضمن محکوم کردن نقش بی ثبات کننده آمریکا و پیمان ناتو در عرصه بین‌المللی، بر اهمیت مقابله با کارزار دروغ‌پردازی و انتشار اطلاعات نادرست از سوی کشورهای غربی تاکید کرد.

دو طرف همچنین در خصوص مسائل مربوط به توسعه مشارکت راهبردی روسیه و ونزوئلا و نیز اجرای طرح‌های مشترک میان دو کشور گفت وگو و تبادل نظر کردند. 

اعلام شروط روسیه برای حل و فصل منازعه اوکراین

کلیدواژه