حوت 13, 1400 14:49 Asia/Kabul
  • بایدن وضعیت اضطراری ملی آمریکا در قبال ایران را تمدید کرد
    بایدن وضعیت اضطراری ملی آمریکا در قبال ایران را تمدید کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای به رؤسای مجلس نمایندگان و مجلس سنای این کشور، وضعیت اضطراری ملی در قبال جمهوری اسلامی ایران را تمدید کرد.

 به گزارش رادیو دری، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران که برای نخستین بار در ۱۵ مارس ۱۹۹۵ اعلام شد بعد از ۱۵ مارس ۲۰۲۲ نیز لازم‌الاجرا است.

بایدن در این بیانیه مدعی شد: «اقدامات و سیاست‌های ایران همچنان تهدیدی غیرمعمول و فوق‌العاده متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا است».

رئیس‌جمهوری آمریکا سپس اعلام کرد: تحریم‌های جامع وضع‌شده علیه ایران باید حفظ شوند.

اقدام بایدن در حالی است که چند مقام دولت آمریکا اعلام کردند که مذاکره‌کنندگان به توافق احتمالی در وین نزدیک شده‌اند، اما تعدادی از مسائل هنوز حل نشده باقی مانده است.

هشتمین دور از گفت‌ وگوهای وین  با محوریت رفع تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ضد ایران،  هشتم فوریه  بعد از تنفسی 11 روزه برای مشورت مذاکره کنندگان با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و قالب‌های مختلف در حال برگزاری است.

دولت جو بایدن مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات وین زمینه‌ های بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند؛ با وجود این واشنگتن تاکنون از انجام تعهداتی که پیش‌شرط بازگشت آمریکا به برجام است خودداری کرده و عملاً سیاست "فشار حداکثری" را علیه ایران ادامه داده است.

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کرد

بایدن دنبال محدود کردن نقش تحریم‌ها پس از شکست فشار حداکثری علیه ایران

کلیدواژه