حوت 14, 1400 11:53 Asia/Kabul
  • آمریکا بقایای داعش را به اوکراین می‌فرستد
    آمریکا بقایای داعش را به اوکراین می‌فرستد

سازمان اطلاعات روسیه اعلام کرد واشنگتن بقایای داعش را از سوریه جمع‌آوری می‌کند تا آن‌ها را برای اقدامات تروریستی به اوکراین بفرستد.

به گزارش رادیو دری، سازمان اطلاعات خارجی روسیه  (اس.و.ار) در بیانیه ای اعلام کرد آمریکایی‌ها در پایان سال ۲۰۲۱ ده‌ها تروریست داعش را از روسیه و کشور‌های مستقل همسود آزاد کردند و به پایگاه التنف در سوریه فرستادند و در آنجا قبل از اعزام به اوکراین تحت آموزش ویژه برای انجام اقدامات خرابکارانه و تروریستی قرار دادند.

بنا بر اعلام سازمان اطلاعات روسیه، آمریکا همچنان به تشکیل گروه‌های تروریستی جدید ادامه می‌دهد و قصد دارد آن‌ها را از طریق لهستان به اوکراین بفرستند. 

بشار الجعفری معاون وزیر خارجه سوریه پیش‌تر گفته است: تروریست‌های داعش در سوریه و نئونازی‌ها در اوکراین تحت یک فرماندهی کار می‌کنند و اسناد سوریه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در خاک سوریه با انتقال تروریست‌های داعش از یک مکان به مکان دیگر در حال بازیابی و تجدید قوای آن‌ها هستند.

وزارت کشور آلمان هم به حضور نئونازی‌ها در اوکراین اذعان کرده است.

در پی درخواست مقامات منطقه دونباس از روسیه برای اعزام کمک‌های نظامی بر اساس موافقت‌نامه‌های همکاری، "ولادیمیرپوتین" رئیس جمهوری روسیه بامداد پنجشنبه (24 فوریه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی این کشور، از آغاز عملیات ویژه نظامی در دونباس خبر داد.

این روزها روسیه به دلیل حمایت از روس تبارهای شرق اوکراین و نیز به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک ولوهانسک از این کشور، هدف تحریم های شدید آمریکا و متحدانش قرار گرفته است.

روسیه بارها اعلام کرده است که اجازه نخواهد داد کشورش از خاک اوکراین تهدید شود.

آموزش تروریست های داعش در پایگاه آمریکایی "التنف" در سوریه

جابجایی تروریست های داعش در سوریه توسط آمریکا

 

 

کلیدواژه