حوت 19, 1400 09:56 Asia/Kabul
  • دیدار وزرای خارجه روسیه و اوکراین در میانه جنگ
    دیدار وزرای خارجه روسیه و اوکراین در میانه جنگ

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در میانه جنگ کشورش با اوکراین، برای گفت وگو با همتای اوکراینی خود وارد ترکیه شد.

به گزارش رادیو دری، این نخستین دیدار میان مقامات ارشد روسیه و اوکراین از زمان حمله روسیه به اوکراین در دو هفته پیش است. 

وزیر خارجه روسیه پیش از مذاکرات برنامه ریزی شده با دیمیترو کولبا وزیر امورخارجه اوکراین، بامداد پنجشنبه وارد آنتالیا شد. 

رئیس جمهور ترکیه با خوش بینی نسبت به نتایج نشست روز پنجشنبه وزرای خارجه روسیه و اوکراین که قرار است به میزبانی ترکیه در آنتالیا برگزار شود، ابراز امیدواری کرد که این دیدار به آتش بس دائمی در اوکراین منجر شود. 

براساس توافقی که طی تماس تلفنی روسای جمهور روسیه و ترکیه و به ابتکار طرف آنکارا انجام شد، قرار است دیدار وزیران خارجه روسیه و اوکراین با حضور «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه برگزار شود.

در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور24 فوریه/5حوت در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران جمهوری های دونتسک ولوهانسک در شرق اوکراین، دستور حمله نظامی در منطقه دونباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ و سامانه‌های موشکی روسیه، مواضع نظامی اوکراین را هدف قرار دادند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

 پایان دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین؛ ادامه گفت وگوها درباره آتش‌بس

سازمان ملل: 516 غیرنظامی تاکنون در جنگ اوکراین کشته شده‌اند

کلیدواژه