حوت 22, 1400 15:24 Asia/Kabul
  • اذعان اوکراین به حضور نظامیان خارجی در پایگاه مورد هدف روسیه
    اذعان اوکراین به حضور نظامیان خارجی در پایگاه مورد هدف روسیه

وزیر دفاع اوکراین گفت، پایگاه نظامی واقع در غرب این کشور که مورد حمله هوایی روسیه قرار گرفته محل حضور تعلیم‌دهندگان خارجی است.

بنا بر اعلام مقامات محلی «لویو» Lviv در غرب اوکراین، در حمله هوایی امروز (یکشنبه) روسیه به پایگاه نظامی یاووریف در این منطقه، دست‌کم ۹ نفر کشته و ۵۷ نفر زخمی شدند.

به گزارش رادیو دری به نقل از «رویترز»، «اولکسی رِزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین روز یکشنبه تصریح کرد: پایگاه نظامی «یاووریف» واقع در پانزده کیلومتری مرز لهستان که هدف حمله هوایی روس‌ها قرار گرفت، محل حضور نیروهای خارجی است.

یک مقام وزارت دفاع اوکراین نیز در این‌باره به رویترز گفت، اینکه هنگام بمباران این پایگاه مربیان نظامی خارجی در آنجا حضور داشته‌اند یا خیر، همچنان در دست بررسی است.

این پایگاه نظامی تمرینی در غرب اوکراین بوده و تا پیش از شروع بحران اوکراین محل برگزاری رزمایش‌های ناتو بود.

این حمله در نزدیکی مرزهای لهستان در حالی انجام می‌شود که روسیه هشدار داده کاروان‌های خارجی حامل کمک‌های نظامی از هر کشوری که وارد اوکراین شود هدف قرار خواهد داد.

روسیه در ماه‌های گذشته با هشدار درباره توسعه طلبی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا، پیشنهادات ضمانت امنیتی را به آمریکا و ناتو ارائه داد اما این پیشنهادات رد شدند.

همزمان با درخواست‌های مکرر اوکراین برای پیوستن به ناتو و دریافت کمک‌های چندین میلیون دلاری این کشور از غربی‌ها، حمله نظامی روسیه به اوکراین از 24 فوریه و با دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه آغاز شده است.

درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد هجدهمین روز خود شده است.

اعلام آمادگی وزیر خارجه اوکراین برای مذاکره با روسیه