حوت 23, 1400 10:01 Asia/Kabul
  • توافق مکرون و بایدن برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه
    توافق مکرون و بایدن برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه

رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی‌اش درباره حمله روسیه به اوکراین گفت وگو کرد و طرفین در این رایزنی بر تقویت تحریم‌های مسکو توافق کردند.

به گزارش شبکه خبری "سی ان ان"، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیروز (یکشنبه) در این گفت وگوی تلفنی تعاملات دیپلماتیک اخیر را بررسی کرده و بر تعهد خود برای پاسخگو ساختن روسیه به خاطر اقدامات آن و حمایت از دولت و مردم اوکراین تاکید کردند.

«مکرون» همچنین با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت وگو کرد. 

براساس این گزارش، «مکرون» در این تماس تلفنی با «زلنسکی»، وضعیت اوکراین را بررسی و حمایت کامل خود را از کی‌یف اعلام کرد و درخصوص کمک‌های اضافی اتحادیه اروپا به اوکراین توضیح داد. آن‌ها در مورد ادامه مذاکرات بین روسیه و اوکراین نیز تبادل نظر کردند. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، 24 فوریه/5حوت دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر و اعلام کرد، هدف روسیه غیرنظامی کردن اوکراین است و قصدی برای اشغال اراضی این کشور ندارد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 

اعلام آمادگی وزیر خارجه اوکراین برای مذاکره با روسیه

اذعان اوکراین به حضور نظامیان خارجی در پایگاه مورد هدف روسیه

کلیدواژه