پاکستان میزبان چهل و هشتمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی
(last modified 1400-12-23T10:59:49+00:00 )
حوت 23, 1400 15:29 Asia/Kabul
  • پاکستان میزبان چهل و هشتمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی
    پاکستان میزبان چهل و هشتمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی

سفارت پاکستان در تهران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد، اسلام آباد در روزهای 22 و 23 مارس 2022 /2 حمل 1401 میزبان چهل و هشتمین شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی خواهد بود.

به گزارش رادیو دری، «زیب طیب» رایزن سیاسی سفارت پاکستان در تهران روز دوشنبه در بیانیه ای اظهار داشت، پاکستان به عنوان یکی از اعضای موسس سازمان همکاری اسلامی، معتقد است که بهترین راه تحکیم همبستگی اسلامی، تقویت این سازمان است.

رایزن سیاسی سفارت پاکستان در تهران با تشریح سابقه میزبانی پاکستان از رویدادهای مهم سازمان همکاری اسلامی از جمله اجلاس سران و جلسات شورای وزیران خارجه تصریح کرد، اسلام آباد در روزهای 22 و 23 مارس 2022 میزبان چهل و هشتمین شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی با موضوع پیشنهادی «مشارکت برای وحدت، عدالت و توسعه» خواهد بود.

زیب طیب تصریح کرد: این نشست همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد جشن استقلال پاکستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه جهان اسلام با چالش های فراوانی مواجه است اظهار کرد، موج فزاینده اسلام هراسی و سخنان انزجار، جوامع مسلمان را در بسیاری از نقاط جهان تهدید می کند.

میلیون ها نفر از برادران افغان ما دستخوش عوامل گرسنگی و بیماری قرار دارند و با آینده ای مبهم روبرو هستند و تأثیر مخرب همه‌گیری کووید- 19 هنوز به طور کامل مهار نشده است.

رایزن سیاسی سفارت پاکستان در تهران از نقش و کمک سازنده ایران به سازمان همکاری اسلامی و همچنین از مشارکت فعال ایران در موفقیت هفدهمین جلسه فوق العاده شورای وزیران خارجه در اسلام آباد مورخ 19 دسامبر 2021 /28 قوس 1400تشکر و قدردانی کرد.

ضرورت تقویت همکاری‌ کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای

کلیدواژه