حوت 23, 1400 18:59 Asia/Kabul
  • لزوم توجه جامعه‌ جهانی به چالش‌ های حوزه مواد مخدر
    لزوم توجه جامعه‌ جهانی به چالش‌ های حوزه مواد مخدر

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، خواستار توجه جدی جامعه جهانی به چالش های حوزه مواد مخدر شد.

به گزارش رادیو دری،  " اسکندر مومنی "  دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران در نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل گفت: از سال گذشته تاکنون اتفاقات مهم و جدیدی در جهان و بویژه در منطقه غرب آسیا روی  داده است  که حوزه مبارزه با مواد مخدر را متاثر نموده است و نیازمند توجه جدی جامعه جهانی می باشد.  

نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل با شرکت اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر  ایران و نمایندگان کشورهای عضو و ناظر در کمیسیون مواد مخدر  امروز (دوشنبه )  در مقراروپایی سازمان ملل متحد در وین آغاز بکار کرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران افزود : حضور قدرت های فرا منطقه ای، رابطه مواد مخدر و تروریسم و بی مسئولیتی برخی از کشورها از چالش های عمده رشد مواد مخدر در منطقه غرب اسیا و جهان است. 

مومنی، در بخش دیگری از سخنانش در نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل پیشنهادهای را نیز  به نشست ارایه نمود. 

لزوم حمایت کامل سازمان ملل متحد و جامعه جهانی از کشورهای خط مقدم مبارزه با مواد مخدر، ضرورت همکاری کشورهای مبدا و تولید کننده مواد پیش ساز به منظور مبارزه با انحراف و استفاده غیرقانونی از این مواد، لزوم مبارزه با جریان های مالی غیرقانونی مواد مخدر و در نهایت، ضرورت توجه  جدی به معیشت و توسعه پایدار در افغانستان از جمله پیشنهادهای دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران بود.

ایران نقش پر رنگی در مقابله جهانی با مواد مخدر دارد

کلیدواژه