حوت 24, 1400 19:16 Asia/Kabul
  • افزایش شمار پناهجویان جنگ اوکراین به سه میلیون نفر
    افزایش شمار پناهجویان جنگ اوکراین به سه میلیون نفر

سخنگوی سازمان بین‌ المللی مهاجرت گفت: شمار پناهجویان که از آغاز جنگ در اوکراین از این کشور فرار کرده‌ اند، به سه میلیون نفر رسیده است.

به گزارش  رادیو دری، پل دیلون سخنگوی سازمان بین‌ المللی مهاجرت روز سه‌ شنبه در یک نشست مطبوعاتی اظهار کرد: از میان 3 میلیون پناهجویی که از آغاز جنگ در اوکراین از این کشور فرار کرده‌ اند، بیش از  یک میلیون و 400 هزار نفر را کودکان تشکیل می‌ دهند و 157 هزار نفر دیگر نیز از اتباع غیر اوکراینی هستند.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) صبح امروز سه شنبه نیز گزارش‌ داد که هر ثانیه، یک کودک اوکراینی آواره شده است. 

پیش از این کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد هشدار داد: در صورت تشدید وخامت اوضاع در اوکراین ممکن است تا 4 میلیون غیرنظامی از این کشور فرار کنند.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرد: در این جنگ از 24 فوریه تا 12 مارس دستکم 596 غیر نظامی کشته و هزار و 67 نفر زخمی شده‌اند.

روسیه در ماه‌های گذشته با هشدار درباره توسعه طلبی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا، پیشنهادهای ضمانت امنیتی را به آمریکا و ناتو ارائه داد اما این پیشنهادها رد شدند.

همزمان با درخواست‌های مکرر اوکراین برای پیوستن به ناتو و دریافت کمک‌های چندین میلیون دلاری این کشور از غربی‌ها، حمله نظامی روسیه به اوکراین از 24 فوریه و با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه آغاز شده است.

درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد بیستمین روز خود شده است.

 آخرین تحولات اوکراین؛ ۳ انفجار مهیب در مرکز کی‌ یف

دادستانی کل اوکراین: دستکم ۸۵ کودک در جنگ کشته شده اند

کلیدواژه