تاکید بر لزوم آزادی شیخ الزکزاکی
(last modified 1395-09-01T13:35:31+00:00 )
قوس 01, 1395 18:05 Asia/Kabul
  •  تاکید بر لزوم آزادی شیخ الزکزاکی

انجمن حمایت از حقوق بشر نیجریه، آزادی فوری و بدون شرط رهبر جنبش اسلامی این کشور را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، اعضای انجمن غیر دولتی حمایت از حقوق بشر نیجریه روز دوشنبه در نشست خبری در شهر کادونا، با تاکید بر لزوم آزادی شیخ "ابراهیم الزکزاکی"، رهبر جنبش اسلامی این کشور تهدید کردند که اگر تا هفته آینده رهبر جنبش اسلامی آزاد نشود، تظاهرات گسترده ای در سراسر نیجریه برگزار خواهند کرد.

اعضای انجمن حمایت از حقوق بشر نیجریه همچنین تاکید کردند، دولت نیجریه باید دیه شهدای شهر زاریا را به بازماندگانشان پرداخت نماید.

در همین حال ،"سلیمان شینکافی"، رئیس انجمن غیر دولتی حمایت از حقوق بشر نیجریه در این باره گفت، هیچ قانونی به دولت نیجریه اجازه نمی دهد که با خشنونت و تیراندازی با مسلمانان برخورد کند و آنها را بدون دلیل به خاک و خون بکشد.

از سوی دیگر ،"عبداللهی گاندوجه"، فرماندار ایالت کانو در نیجریه اعلام کرد ، شیعیان نیجریه اجازه برگزاری هیچ گونه مراسم و گردهمایی را ندارند.

فرماندار ایالت کانو در حالی از ممنوعیت فعالیت شیعیان سخن گفت که نظامیان ارتش نیجریه هفته گذشته برای متفرق کردن مسلمانانی که در آستانه اربعین حسینی(ع) در شهر کانو راهپیمایی مسالمت آمیز برگزار کرده بودند ، از گاز اشک آور و گلوله های جنگی استفاده کردند.

جنبش اسلامی نیجریه شمار شهدای حمله ارتش این کشور به عزاداران حسینی در شهر کانو را نزدیک به 100 نفر اعلام کرد.

نظامیان نیجریه ماه گذشته نیز با حمله به مراسم عاشورای حسینی (ع) در شهر فونتوا در ایالت کاتسینا دست کم 20 نفر را به شهادت رساندند و شماری را زخمی کردند.

 

 

کلیدواژه