حوت 27, 1400 13:00 Asia/Kabul
  • بیش از نیمی از جمعیت افغانستان نیاز به کمک دارند
    بیش از نیمی از جمعیت افغانستان نیاز به کمک دارند

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد، در حالی که نگاه ها به بحران در اوکراین است بیش از نیمی از جمعیت افغانستان نیاز به کمک دارند .

به گزارش رادیو دری، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، روز پنج شنبه در سخنرانی ویدئویی خود در نشست شورای امنیت، تنها راه حل تمام بحران های کنونی جهان را صلح دانست.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از شورای امنیت خواستار برقراری آتش بس فوری و یافتن راه حل سیاسی در اوکراین شد  و افزود، طولانی شدن جنگ به نفع هیچ کدام از طرف ها نیست و ما فقط شاهد رنج افراد آسیب پذیر خواهیم بود.

تدروس آدهانوم همچنین تصریح کرد، همانطور که دبیرکل سازمان ملل گفت، فقط 36 درصد از نیاز پولی جمع آوری شده است. سوء تغذیه در میان مردم افغانستان و در کنار دیگر مشکلات دامن گیر این کشور است.

آدهانوم همچنین از اهدا کنندگان خواست با کمک خود نیازهای انسانی در اوکراین و کشورهای همسایه را که روز به روز در حال گسترش است، برطرف کنند.

این مقام سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد، بحران در اتیوپی که 6 میلیون نفر از جمعیت این کشور در منطقه تیگرای در محاصره به سر می برند با وجودی که پانصد روز از بحران فاجعه آمیز غذا و بهداشت در این منطقه می گذرد.

در سوریه نیز بیش از 12 میلیون نفر نیازمند دریافت کمک بهداشتی هستند که حدود نیمی از آنان را کودکان تشکیل می دهند.

در یمن حدود دو سوم از جمعیت این کشور معادل بیش از 20 میلیون نفر نیازمند کمک بهداشتی هستند و برای همه این بحران ها تنها راه حل صلح است. 

سازمان ملل: ۲۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند

کلیدواژه