حوت 27, 1400 16:39 Asia/Kabul
  • پوتین: اوکراین مذاکرات با روسیه را به تأخیر می‌اندازد
    پوتین: اوکراین مذاکرات با روسیه را به تأخیر می‌اندازد

رئیس‌ جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی با صدراعظم آلمان ضمن گلایه از اوکراین بعلت به تأخیر انداختن مذاکرات با روسیه گفت، کی‌یف سعی دارد به هر طریقی در گفت و گوها با مسکو تأخیر ایجاد کند.

به گزارش رادیو دری، ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهوری روسیه امروز جمعه در گفت و گوی تلفنی با اولاف شولتز صدراعظم آلمان اعلام کرد، اوکراین با ارائه پیشنهادهای غیرواقعی در مذاکرات سعی در به تعویق انداختن گفت و گوها دارد اما روسیه آماده است تا راه‌ حل‌هایی را مطابق با رویکرد خود بیابد.

پیش از این نیز نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با بیان اینکه مسکو از رأی‌گیری شورای امنیت درباره قطعنامه پیشنهادی‌اش برای بحران اوکراین صرف نظر کرده است، گفت، کی‌ یف مانع خروج غیرنظامیان می‌ شود. 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ ای درباره حمله این کشور به اوکراین گفت، هدف، خلع سلاح این کشور به گونه‌ ای است که دیگر تهدیدی از جانب قلمروی اوکراین صورت نگیرد و ضمانت‌هایی امنیتی به‌ دست آید که بر مبنای اصول امنیتی مشترک غیر قابل تفکیک برای روسیه، اوکراین  و تمام کشورهای اروپایی باشد.

لاوروف همچنین تحریم‌های غرب علیه مسکو به بهانه حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد. 

رئیس جمهوری روسیه نیز با محکوم کردن تحریم‌ های جدید غرب علیه مسکو به‌ بهانه حمله این کشور به اوکراین، این تحریم‌ها را ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهانی توصیف کرد.

همزمان با درخواست‌های مکرر اوکراین برای پیوستن به ناتو و دریافت کمک‌های چندین میلیون دلاری این کشور از غربی‌ها، حمله نظامی روسیه به اوکراین از 24 فوریه /5 حوت و با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه آغاز شده است.

درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد بیست و دومین روز خود شده است.

پوتین اهداف حمله نظامی روسیه به اوکراین را بر شمرد  

کلیدواژه