حوت 28, 1400 19:31 Asia/Kabul
  • جنگ رسانه ای روسیه و بریتانیا در بحبوحه بحران اوکراین
    جنگ رسانه ای روسیه و بریتانیا در بحبوحه بحران اوکراین

روسیه در واکنش به اقدام ضد روسی بریتانیا مبنی بر لغو مجوز فعالیت شبکه خبری راشاتودی در این کشور اعلام کرد، این اقدام را با توقف فعالیت رسانه های بریتانیایی تلافی خواهد کرد.

بریتانیا در ادامه رویکرد خصمانه اش ضد روسیه، روز جمعه هفته گذشته مجوز پخش شبکه روسی راشاتودی را لغو کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سفارت روسیه در بریتانیا در واکنش به اقدام ضد روسی بریتانیا مبنی بر لغو مجوز فعالیت شبکه خبری راشاتودی در این کشور تاکید کرد که روسیه در حال بررسی نحوه انجام اقدام متقابل به این تصمیم بریتانیا است. 

سفارت روسیه در لندن پیش از این بارها به غیرقابل قبول بودن فشار مقامات بریتانیایی بر فعالیت رسانه های روسی فعال در بریتانیا تاکید کرده و چنین اقداماتی را محدودیت آزادی بیان خوانده بود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به اقدام ضد روسی بریتانیا مبنی بر لغو مجوز فعالیت شبکه خبری راشاتودی در این کشور اعلام کرد، این شبکه خبری روسی به رغم لغو مجوز در بریتانیا به فعالیت خود ادامه می دهد. 

سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ های بریتانیا روز جمعه ادعا کرد که شبکه روسی راشاتودی را مناسب و درخور بهره‌مندی از مجوز پخش در این کشور ندانسته و تصمیمی مبنی بر لغو مجوز پخش این شبکه روسی به درخواست دولت بریتانیا گرفته است که به زودی اجرایی می شود. 

سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ های بریتانیا مدعی شد، این تصمیم پس از 29 تحقیق درباره بی‌طرفی اخبار شبکه راشا تودی و نحوه پوشش حمله روسیه به اوکراین گرفته شده است.

 

کلیدواژه