حوت 29, 1400 11:57 Asia/Kabul

یک کلیپ ویدئویی به تازگی منتشر شده است که یک افسر پلیس خارج از وظیفه را در حال فشردن زانو بر روی گردن یک دختر 12 ساله نشان می‌دهد.

به گزارش رادیو دری، به تازگی مسئولان مدرسه‌ "کنوشا" در "ویسکانسین" آمریکا یک کلیپ ویدئویی را منتشر کرده‌اند که در آن یک افسر پلیس خارج از شیفت کاری خود تلاش می‌کند تا با گذاشتن زانو روی گردن، دختر 12 ساله ای را مهار کند.

این نوار ویدئویی که به تازگی منتشر شده است متعلق به چهارم مارس /13 حوت است و «شاون گوچو» افسر پلیس خود را وارد درگیری دانش‌آموزان کرده و با دختر 12 ساله درگیر می‌شود و سپس او را روی زمین می‌اندازد.

گوچو سر دختر رو محکم روی زمین می‌چسباند و از زانوی خود برای حدود نیم دقیقه روی گردنش استفاده می‌کند و سپس به دستانش دستبند می‌زند و او را از سالن غذاخوری مدرسه خارج می‌کند.

«جرل پرز» پدر دختر 12 ساله تشکیل پرونده قضایی علیه گوچو به دلیل استفاده از این نوع خشونت را خواستار شده است که سال گذشته استفاده از آن برای افسران پلیس ویسکانسین ممنوع شد.

مسئولان مدرسه در ابتدا گوچو را به مرخصی با حقوق فرستاده‌اند اما سپس روزنامه میلواکی ژورنال سنتینل گزارش داد که او روز سه شنبه از شغل امنیتی پاره وقت خود در مدرسه استعفا داده است.

استفاده از زانو بر روی گردن، یکی از روش‌های رایج پلیس آمریکا است و علی‌رغم اعتراضات سراسری در این کشور، پلیس همچنان از این روش خشونت‌بار استفاده می‌کند.

پیش از این نیز، "جورج فلوید" شهروند سیاهپوست آمریکایی در می 2020 بدست "درک شواین"  افسر سابق پلیس آمریکا در مینیاپولیس با همین روش بطرز وحشیانه ای به قتل رسید و به تظاهرات گسترده ای در سراسر آمریکا علیه بی عدالتی نژادی و رفتار وحشیانه پلیس منجر شد.

یک سیاهپوست دیگر قربانی خشونت پلیس آمریکا شد

کلیدواژه