حمل 02, 1401 15:33 Asia/Kabul
  • قریشی: جهان اسلام از طالبان در مبارزه با داعش حمایت کند
    قریشی: جهان اسلام از طالبان در مبارزه با داعش حمایت کند

وزیر امور خارجه پاکستان در مراسم افتتاح چهل و هشتمین اجلاس شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی از کشورهای عضو این سازمان خواست از تلاش های دولت طالبان برای مقابله با گروه تروریستی داعش حمایت کنند.

به گزارش رادیو دری، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان امروز سه شنبه در این نشست گفت: ما باید تلاش‌های مقامات افغانستان برای از بین بردن داعش را تشویق و حمایت کنیم.

وی افزود: برای مقابله با سایر گروه‌های تروریستی در افغانستان مانند تحریک طالبان پاکستان، جنبش اسلامی ترکستان شرقی، جنبش اسلامی ازبکستان و القاعده نیز به راهبردهای موثر نیاز است.

 

 وزیر خارجه پاکستان همچنین تاکید کرد: ما باید مراقب اقدامات خرابکارانی باشیم که مایل به ادامه بی‌ثباتی در افغانستان و استفاده از خاک آن برای ترویج تروریسم هستند؛ زیرا یک افغانستان صلح‌آمیز، باثبات و مرفه که دولتی فراگیر داشته و نقطه اتصال کشورهای مختلف باشد به نفع همه ماست.

قریشی اظهار کرد: مداخله خارجی در امور کشورهای مسلمان، تداوم اشغال اراضی مسلمانان در جهان، محرومیت مسلمانان از حق تعیین سرنوشت بویژه در فلسطین و منطقه کشمیر تحت کنترل هند از مسائلی است که می تواند با ایجاد تنش های گوناگون اتحاد و همبستگی اسلامی را تضعیف کند.

وی با تاکید بر اهمیت سازمان همکاری اسلامی برای رسیدگی به این مسائل اظهار کرد: رسیدگی نکردن به این مسائل ، کشورهای مسلمان را در معرض مداخله خارجی، تروریسم و افراط گرایی قرار داده و آنها را از توجه به اهداف توسعه پایدار و رفاه جمعی امت مسلمان منحرف کرده است.

وزیر امور خارجه پاکستان وحدت و یکپارچگی اسلامی در مقابله با چالش های پیش رو از جمله معضل اسلام هراسی، تلاش برای عدالت خواهی در قبال حقوق مسلمانان و مشارکت جمعی کشورهای اسلامی برای توسعه و پیشرفت اقتصادی و معیشتی را مهمترین راه کارهای حل این مسائل عنوان کرد.

"حسین ابراهیم طه" دبیر کل سازمان همکاری اسلامی، "عمران خان" نخست وزیر پاکستان و چند تن از وزرای خارجه کشور های عضو از دیگر سخنرانان مراسم افتتاح چهل و هشتمین نشست شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی هستند.

"آنتونیو گوترش" دبیر کل سازمان ملل نیز به این اجلاس پیام ویدئویی ارسال کرده است.

در این نشست موضوعات مرتبط به جهان اسلام بویژه مساله فلسطین و بحران افغانستان به طور ویژه بررسی می شود .

قریشی: برای کمک به افغانستان جبهه ای مشترک تشکیل می دهیم

نشست وزرای خارجه کشور‌های سازمان همکاری اسلامی در پاکستان

کلیدواژه