حمل 08, 1401 15:31 Asia/Kabul
  • انهدام 5 جنگنده اوکراین از سوی روسیه
    انهدام 5 جنگنده اوکراین از سوی روسیه

وزارت دفاع روسیه از انهدام 5 جنگنده و 19 پهپاد در اوکراین توسط نیروهای روس طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش رادیو دری، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه همچنین اعلام کرد، نیروهای این کشور طی 24 ساعت گذشته، 36 هدف نظامی اوکراین را منهدم کرده اند.  

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، از آغاز جنگ در اوکراین، در مجموع 184 هواپیما و بالگرد، 326 پهپاد، 189 سیستم موشکی ضد هوایی و یک هزار و 713 تانک، 170 موشک‌انداز و یک هزار و 557 خودروی ارتش اوکراین منهدم شده اند.

همزمان با درخواست‌ های مکرر اوکراین برای پیوستن به ناتو و دریافت کمک‌های چندین میلیون دلاری این کشور از غربی‌ها و در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور24 فوریه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران جمهوری های دونتسک ولوهانسک در شرق اوکراین، دستور حمله نظامی در منطقه دونباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ و سامانه‌های موشکی روسیه، مواضع نظامی اوکراین را هدف قرار دادند.

پوتین تاکید کرده است، این حمله به منزله نازی زدایی اوکراین و خلع سلاح این کشور است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین هشدار داده است که اقدام کشورهای غربی در ارسال سلاح و مزدور به اوکراین، این کشور را به خون می‌ کشد.

کشورهای غربی به‌ ویژه آمریکا طی سال‌ های گذشته از دولت اوکراین حمایت‌ های مالی و نظامی گسترده‌ ای داشته و پس از شروع درگیری‌ ها در این کشور نیز به حمایت‌ های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌ اند.

اکنون بیش از یک ماه از جنگ اوکراین می‌ گذرد و تاکنون 25 کشور اقدام به ارسال تسلیحات مختلف نظامی برای کی‌ یف کرده‌ اند. روس‌ ها تاکید دارند که قصد اشغال اوکراین را ندارند. 

آمادگی زلنسکی برای اعلام بی‌طرفی اوکراین

کلیدواژه