حمل 11, 1401 10:39 Asia/Kabul
  • مسکو: در مذاکره با کی‌یف گشایشی رخ نداد
    مسکو: در مذاکره با کی‌یف گشایشی رخ نداد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: در مذاکرات مسکو و کی‌یف گشایشی ایجاد نشده است.

به گزارش رادیو دری، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه ضمن استقبال از اقدام اوکراین در ارائه درخواست‌ های خود به‌ صورت مکتوب اعلام کرد، هیچ نشانه‌ ای از تحول امیدبخش یا گشایشی در مذاکرات مسکو و کی‌یف مشاهده نشده است. 

پسکوف تأکید کرد، شبه‌ جزیره کریمه بخشی از خاک روسیه است و طبق قوانین تصویب شده در این کشور، مسائل کریمه به هیچ عنوان قابل مذاکره با هیچ کشوری نیست.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه افزود: ولادیمیر مدینسکی رئیس هیأت روس در مذاکرات این کشور با اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را از نتیجه این مذاکرات روز سه شنبه گذشته در استانبول ترکیه مطلع کرده است.

روسیه در پی مذاکرات روز سه شنبه میان هیأت‌های نمایندگی این کشور و اوکراین در استانبول ترکیه اعلام کرد که قصد دارد فعالیت‌ نظامیان خود را در شمال اوکراین، به میزان قابل ملاحظه‌ ای کاهش دهد. 

ولادیمیر مدینسکی مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات با اوکراین گفت: تضمین مسکو برای کاهش عملیات‌های نظامی در اطراف کی‌یف پایتخت اوکراین و شهر چرنیهیف به معنی آتش بس نیست.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین سه‌ شنبه شب اعلام کرد، پیام‌های مثبتی از مذاکرات دریافت می‌ کنیم اما این پیام‌ ها انفجارها و گلوله‌ باران روسیه را کاهش نداده‌ است.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین (24 فوریه) تاکنون، چند دور مذاکره بین هیات های روسیه و اوکراین در سطوح مختلف انجام شده که به آتش بس فراگیر منجر نشده است.

آغاز مذاکرات هیات‌های روسیه و اوکراین در استانبول ترکیه

کلیدواژه