حمل 14, 1401 08:11 Asia/Kabul
  • دعوت عمران خان برای راهپیمایی گسترده ضد آمریکایی
    دعوت عمران خان برای راهپیمایی گسترده ضد آمریکایی

«عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان از مردم کشورش خواست تا امروز یکشنبه در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در امور داخلی این کشور دست به تظاهرات گسترده بزنند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان به تازگی فاش کرده است که اوایل ماه مارس ۲۰۲۲ دولت آمریکا با ارسال نامه‌ای به استقلال سیاست خارجی مستقل پاکستان اعتراض کرده است.

 نخست وزیر پاکستان همچنین در یک سخنرانی زنده تلویزیونی خطاب به مردم کشورش گفت که طرح عدم اعتماد به نخست وزیر در پارلمان پاکستان نتیجه دخالت عوامل خارجی و آمریکا بوده است.

به گزارش رادیو دری، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان گفت: «اقدام برای برکناری من، تلاشی برای تغییر حکومت با حمایت آمریکا بود و  این نشان از دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی ما دارد

این در حالی است که روز گذشته نیز کاردار موقت آمریکا به وزارت امور خارجه پاکستان احضار شد تا اعتراض شدید اسلام‌آباد درباره مداخله در امور داخلی این کشور به وی ابلاغ شود. 

«فؤاد چودری» وزیر اطلاعات پاکستان نیز در سخنانی گفت: عمران خان نامه‌ای را به عنوان شاهدی بر توطئه خارجی علیه دولت خود را به شورای امنیت ملی پاکستان ارائه کرده است.

به گفته چودری، «نواز شریف» نخست‌وزیر اسبق و در تبعید پاکستان درصدد توطئه علیه دولت عمران خان از طریق رأی عدم اعتماد به وی با همکاری طرف‌های خارجی است.

براساس این گزارش دومین جلسه بررسی طرح عدم اعتماد به نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه با حضور نمایندگان جبهه مشترک اپوزیسیون در مجلس ملی برگزار شد و قرار است فردا جلسه رای گیری برای عدم اعتماد به نخست وزیر برگزار شود.

هشدار درباره دخالت آمریکا در انتخابات پارلمانی پاکستان

کلیدواژه