حمل 15, 1401 13:52 Asia/Kabul
  • مسکو: آمریکا و ناتو اربابان اقدامات تحریک‌آمیز هستند
    مسکو: آمریکا و ناتو اربابان اقدامات تحریک‌آمیز هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، فیلم ادعایی منتشر شده از کشتار غیرنظامیان در شهر «بوچا» اوکراین را به سفارش آمریکا دانست و این طرح را به عنوان بخشی از توطئه مقصر شناساندن روسیه خواند.

پس از عقب نشینی نیروهای روسی از اطراف کی یف، رسانه‌های غربی با انتشار تصاویری از شهر "بوچا" در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند که نیروهای روسیه هنگام خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده اند.

به گزارش رادیو دری، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته (یکشنبه) تاکید کرد: «اربابان اقدامات تحریک‌آمیز چه کسانی هستند؟ البته که ایالات متحده و ناتو».

زاخارووا در ادامه گفت، واکنش منفی فوری غرب در خصوص تصاویر غیرنظامیان کشته شده نشان می‌دهد که این داستان بخشی از طرحی برای لکه‌دار کردن وجهه روسیه بوده است.

پیش‌تر همچنین «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در پاسخ به سوالی از سوی نشریه «نیوزویک» درباره ادعای کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا از سوی روسیه، گفت: در شهر بوچا در اوکراین در زمانی که توسط نیروهای مسلح روسیه کنترل می‌شد، هیچ تلفات غیرنظامی گزارش نشد، اما رسانه‌های آمریکایی گلوله‌باران این شهر توسط ارتش اوکراین را که به دنبال عقب‌نشینی نیروهای روسیه صورت گرفت، نادیده گرفتند.

آنتونوف تاکید کرد: با مسئولیت کامل تاکید می‌کنم که در زمان کنترل شهر توسط نیروهای مسلح روسیه حتی یک غیرنظامی از خشونت رنج نبرده است بلکه برعکس، نیروهای ما ۴۵۲ تُن کمک های بشردوستانه را برای غیرنظامیان ارسال کردند.

وزارت دفاع روسیه نیز با انتشار بیانیه ای اتهام های اوکراین مبنی بر کشتار غیرنظامیان در بوچا را رد کرده و آن را یک حرکت تحریک کننده دیگر دانست. 

در بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین تاکید شده است: تمام واحدهای روسیه در روز ۳۰ مارس یک روز پس از مذاکرات هیات های روسیه و اوکراین در ترکیه، به طور کامل از بوچا خارج شدند.

با توجه به جنگ روانی و تبلیغاتی غربی‌ها درباره رویداد بوچا، «دیمیتری پولانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل خواستار برگزاری نشست شورای امنیت شد و درخواست کرد که این نشست درباره "اقدام تحریک‌آمیز افراط‌ گرایان اوکراینی" در شهر بوچا، روز دوشنبه تشکیل شود.

ادعای زلنسکی: نیروهای روسیه در حال مین گذاری شمال اوکراین هستند

کلیدواژه