حمل 16, 1401 08:04 Asia/Kabul
  • واکنش نماینده روسیه در سازمان ملل به تصاویر منتشره از بوچا
    واکنش نماینده روسیه در سازمان ملل به تصاویر منتشره از بوچا

سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تصاویر منتشره از بوچا را صحنه سازی از سوی اوکراین دانست.

پس از عقب نشینی نیروهای روسی از اطراف کی یف، رسانه‌های غربی روز یکشنبه با انتشار تصاویری از شهر "بوچا" در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند که نیروهای روسیه هنگام خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده اند.

اوکراین؛ روسیه را دراین رابطه مقصر دانسته درحالی که مسکو این اتهامات را به شدت محکوم و تقبیح  می کند.

به گزارش رادیو دری، "واسیلی نبنزیا" سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز گذشته (دوشنبه) در جمع خبرنگاران در نیویورک اعلام کرد: فیلم‌هایی که به‌ ویژه در ارتباط با بوچا ارائه شده، بدون شک صحنه‌سازی شده است. ما شواهد بیشتری ارائه خواهیم کرد.

نبنزیا در مورد درخواست ها برای "تحقیق مستقل" از وقایع بوچا گفت: سوال این است که چه کسی تحقیقات به اصطلاح مستقل را انجام خواهد داد. ما بسیاری از تحقیقات مستقل را دیده‌ایم که مطلقا مستقل نبوده اند زیرا انگیزه‌های سیاسی داشتند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنین از بریتانیا به عنوان رییس دوره ای شورای امنیت به خاطر جلوگیری از طرح درخواست روسیه برای بررسی وقایع بوچا در این شورا انتقاد کرد.

نبنزیا افزود: مسکو شواهدی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد که تایید می کند ادعاهای غرب درباره وقایع بوچا کذب است.

این در حالی است که "ند پرایس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن درباره وقایع بوچا در اوکراین گفت که در حال حاضر، به درخواست دادستان کل اوکراین، آمریکا از یک تیم چند ملیتی متشکل از دادستان های بین المللی در منطقه و تلاش های واحد جنایات جنگی دادستان کل اوکراین برای جمع آوری، ثبت و تجزیه و تحلیل مدارک جنایات با هدف پیگیری پاسخگویی کیفری، حمایت می کند.

پرایس مدعی شد: همزمان با عقب نشینی  نیروهای روسیه در چند روز گذشته، جهان از تصاویر اقدامات هولناک و بی رحم کرملین در بوچا و سایر شهرهای نزدیک کی یف شوکه شده است.

غیرنظامیان، بسیاری با دست های بسته ظاهراً در خیابان ها اعدام شده اند و برخی دیگر در گورهای دسته جمعی دفن شده اند.

لاوروف: وقایع شهر بوچا، ساختگی است

 

کلیدواژه