حمل 18, 1401 08:46 Asia/Kabul
  • روسیه: تعطیلی سفارت‌های اروپایی در برنامه کاری دولت نیست
    روسیه: تعطیلی سفارت‌های اروپایی در برنامه کاری دولت نیست

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای رسمی به نقل از مقام‌های این کشور اعلام کرد که روسیه قصد ندارد هیچ سفارتخانه‌ اروپایی را تعطیل کند.

جنگ دیپلماتیک ادامه دار میان غرب و مسکو در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، به شکل چشمگیری بالا گرفته و سبب شده است که شماری از کشورهای اروپایی، فرستادگان روسیه را اخراج کنند.

به گزارش رادیو دری، ماریا زاخارووا روز چهارشنبه (به وقت محلی) با اعلام این خبر افزود: مسکو در هر موضوع خاصی تصمیم متقابلی اتخاذ خواهد کرد ولی در حال حاضر تعطیلی هیچ سفارتخانه‌ای از کشور اروپایی روی میز نیست.
او ادامه داد: دولت روسیه دیپلماسی را ابزار تغییر ناپذیر ارتباطات بین‌المللی می‌داند که اهمیت آن در شرایط کنون دوچندان شده است.

در همین حال، الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز تأکید کرد که کمپین کشورهای اروپایی برای اخراج دیپلمات‌ های روس از قبل برنامه ریزی شده است و این امر سبب وخامت طولانی مدت روابط دیپلماتیک خواهد شد.

همزمان با تشدید مواضع خصمانه کشورهای غربی بر روسیه به بهانه جنگ در اوکراین، مقام‌های ایتالیایی و دانمارکی اعلام کردند که ده‌ها دیپلمات روس را از کشورهایشان اخراج کردند.

آلمان و فرانسه هم در اقدامی مشابه روز دوشنبه تصمیم به اخراج دیپلمات های روسیه گرفتند. کشورهای حوزه بالتیک نیز چند هفته گذشته دیپلمات های روس را از کشورشان بیرون کرده بودند.

کشورهای اروپای طی سال‌های گذشته نیز با بهانه‌های متفاوت و به تبعیت از آمریکا بارها اقدام به اخراج دیپلمات‌های روس کرده بودند.

اخراج دیپلمات های روسیه از آمریکا

کلیدواژه