حمل 20, 1401 16:21 Asia/Kabul
  • تعویق دوباره رأی گیری درباره عدم اعتماد به نخست وزیر پاکستان
    تعویق دوباره رأی گیری درباره عدم اعتماد به نخست وزیر پاکستان

رأی گیری مجلس شورای ملی پاکستان درباره طرح عدم اعتماد نخست وزیر که صبح امروز (سه شنبه) اندکی پس از آغاز به ساعت ۱۲:۳۰ (به وقت محلی) موکول شده بود، بار دیگر به تعویق افتاد.

براساس دستور دیوان عالی پاکستان، رئیس پارلمان موظف شده طبق دستور جلسه 3 آوریل/ 14 حمل مجلس ملی، طرح عدم اعتماد به عمران خان نخست وزیر را ادامه دهد.

به گزارش­ رادیو دری، نشریه اکسپرس نیوز اسلام آباد گزارش داد، جلسه رأی گیری مجلس شورای ملی پاکستان درباره طرح عدم اعتماد نخست وزیر این کشور متشکل از ۱۷۶ تن از اعضای اپوزیسیون و ۱۰۰ نفر از نمایندگان دولت اندکی پس از آغاز نشست، بار دیگر به تعویق افتاد.

براساس این گزارش، در جریان سخنرانی رهبر مخالفان دولت، عده‌ای با سر دادن شعار‌هایی اقدام به ایجاد اغتشاش کردند که به دستور رئیس مجلس ملی پاکستان این رأی گیری بار دیگر به بعد از نماز ظهر موکول شد.

در چند روزگذشته فضای سیاسی پاکستان پس از تلاش پارلمان برای برکناری نخست وزیر و دستور رئیس جمهور درباره انحلال پارلمان، ملتهب است.پس از رد حکم رئیس جمهور درباره انحلال پارلمان از سوی دیوانعالی پاکستان و تلاش دوباره این نهاد برای رای عدم اعتماد به نخست وزیر، هیچ تغییری در اوضاع سیاسی این کشور رخ ندادهو اوضاع همچنان ملتهب است.

همزمان با رأی گیری امروز در مجلس " منطقه قرمز" در پاکستان مسدود بوده و برپایی هرگونه تجمع اعتراضی یا حمایتی در اطراف آن ممنوع است.

عمران خان نخست وزیر تلاش برای برکناری کابیه اش را توطئه ای برنامه ریزی شده از سوی عناصر خائن داخلی و عوامل آمریکایی می داند. 

در چنین شرایطی مقامات پلیس پاکستان از استقرار نیروهای امنیتی ویژه در ورودی های اسلام آباد و پنجاب و بازرسی شدید در این مناطق خبر دادند.

انحلال پارلمان پاکستان و بحران سیاسی در این کشور

کلیدواژه