حمل 21, 1401 13:06 Asia/Kabul
  • برکناری «عمران خان» و ثبت نام برای نامزدهای نخست‌ وزیری پاکستان
    برکناری «عمران خان» و ثبت نام برای نامزدهای نخست‌ وزیری پاکستان

مجلس ملی پاکستان بدنبال برکناری «عمران خان» از سمت نخست‌وزیری با رأی عدم اعتماد نمایندگان از نامزدهای پست نخست‌ وزیری خواست، ثبت نام کنند.

پارلمان پاکستان شامگاه شنبه جلسه‌ای برای بررسی تداوم حضور «عمران خان» در سمت نخست‌وزیر این کشور برگزار کرد. نهایتاً در بامداد امرور یکشنبه (دهم آوریل)، نمایندگان پارلمان پاکستان با ۱۷۴ رأی به عمران خان رأی عدم اعتماد داده و او را برکنار کردند.

گفتنی است؛ مجلس پاکستان از سوی دیوان عالی این کشور موظف شده است تا نخست وزیر جدید پاکستان را با اکثریت رای نمایندگان انتخاب کند.

به این ترتیب آخرین مرحله از کودتای نرم سیاسی آمریکا و عربستان علیه دولت پاکستان یعنی برکناری "عمران خان" به ثمر نشست.

به گزارش رادیو دری، مجلس ملی پاکستان اعلام کرد، کسانی که مایل به نامزدی بری احراز پست نخست وزیری هستند تا چند ساعت دیگر مهلت دارند درخواست‌های خود را همراه با مدارک لازم به پارلمان تسلیم کنند.

به گفته منابع خبری؛ «شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ شاخه نواز و رئیس احزاب مخالف دولت در پارلمان ملی پاکستان از سوی اپوزیسون این کشور که در حال حاضر اکثریت پارلمان را در اختیار دارند، برای نخست وزیری پاکستان نامزد می‌شود.

قرار است پارلمان پاکستان روز دوشنبه در مورد نخست وزیر آینده رای‌گیری کند.

این در حالیست که «عمران خان» نخست وزیر برکنار شده پاکستان، از مردم این کشور دعوت کرد امروز یک شنبه تظاهرات مسالمت آمیز در اعتراض به توطئه خارجی برگزار کنند.

عمران خان"،  پیشتر در توییتر اعلام کرده بود، وی به دلیل سیاست خارجی مستقل، استقلال و عدم موافقت با ایجاد پایگاه خارجی در خاک کشورش، هدف توطئه آمریکا برای برکناری قرار گرفته‌است.

براساس این گزارش به دنبال استعفای «اسد قیصر» رئیس پارلمان ملی پاکستان و «قاسم خان سوری» نایب رئیس مجلس این کشور از سمت‌های خود، «ایاز صادق» نماینده احزاب مخالف دولت در هیئت رئیسه پارلمان پاکستان مسئولیت ریاست نشست جاری و رای گیری را برعهده گرفت.

براساس قانون پاکستان پس از رای عدم اعتماد مجلس به «عمران خان» نخست وزیر این کشور، تمامی اعضای کابینه دولت اسلام آباد نیز از سمت خود برکنار شده اند.

عمران خان برکنار شد

کلیدواژه