ثور 04, 1401 17:18 Asia/Kabul
  • راهپیمایی در لندن به مناسبت روز جهانی قدس
    راهپیمایی در لندن به مناسبت روز جهانی قدس

سازمانها و نهادهای حقوق بشری و حامیان مردم فلسطین در انگلیس در بیانیه ای خواهان برگزاری راهپیمایی درحمایت از مردم مظلوم فلسطین شدند.

به گزارش رادیو دری، سازمان ها و نهادهای حقوق بشری و حامیان مردم فلسطین در انگلیس از عموم آزادیخواهان و عدالت طلبان و مدافعان حقوق فلسطینیان خواستند روز یکشنبه چهارم اردیبهشت/ثور با حضور پر شور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن نقش موثر دیگری در توقف جنایات رژیم صهیونیستی و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین ایفا کنند.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی که در چهار دهه اخیر، این مراسم را در لندن سامان می دهد در بیانیه ای اعلام کرده است امسال راهپیمایی روز قدس و سخنرانی ها، مطابق سالیان گذشته و پیش از همه گیری کرونا برگزار می شود.

این کمیسیون با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه در روزهای اخیر و همزمان با ماه مبارک رمضان اعلام کرد روز قدس، فرصتی است تا همه مخالفان صهیونیسم، برای هواداری از ملت فلسطین، متحد شوند.

کمیسیون مذکور همچنین اعلام کرد: قشرهای گوناگون مردم از ملیت ها و ادیان مختلف همگام با میلیون ها نفر در سراسر جهان، مراسم ویژه روز جهانی قدس را در لندن برگزار می کنند.

به علت تعطیل نبودن روز جمعه در انگلیس و بنا به درخواست حامیان فلسطین راهپیمایی روز جهانی قدس همه ساله در روز تعطیل یکشنبه پس یا بعد از جمعه ی روز قدس برگزار می شود.

ده ها نهاد و سازمان حقوق بشری و حامی فلسطین از قشرها و ادیان مختلف اعم از مسلمان،‌ مسیحی و یهودی از این راهپیمایی پشتیبانی و برای حضور در ان اعلام امادگی کرده اند.

راهپیمایی روز جهانی قدس که پس از دو سال وقفه، به دلیل محدودیت‌های کرونایی در انگلیس دوباره امسال در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، وحشت و خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته است.

روز قدس؛ نمایش اتحاد مقاومت و مردم برای حفظ بیت‌المقدس 

کلیدواژه