سازمان ملل: بیش از 3 هزار غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند
(last modified Tue, 03 May 2022 04:55:46 GMT )
ثور 13, 1401 09:25 Asia/Kabul
  •  سازمان ملل: بیش از 3 هزار غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند
     سازمان ملل: بیش از 3 هزار غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد، از آغاز حمله روسیه به اوکراین در اواخر ماه فوریه، بیش از سه هزار غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند.

به گزارش رادیو دری از "گاردین"، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد بدون ذکر نام یا مسئول دانستن طرفی گفت، بیش از  3 هزار و 153 قربانی جنگ در اوکراین شده‌اند.

این دفتر همچنین اعلام کرد، به دلیل مشکل دسترسی به اطلاعات و ادامه درگیری‌ها در مناطقی از اوکراین، آمار واقعی تلفات غیرنظامیان در اوکراین می‌تواند به شکل قابل توجهی بالاتر باشد. 

در همین حال؛ آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد پنجشنبه گذشته خواستار بازگشایی کریدورهای بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان از شهر ماریوپل در اوکراین شد.

وی با بیان اینکه هزاران غیرنظامی به کمک‌های حیاتی نیاز دارند، افزود: بسیاری از افراد مسن به مراقبت‌های پزشکی نیاز داشته و آن‌ها نیازمند به یک راه خروج از این بحران هستند.

روسیه 24 فوریه /5 حوت در پی اقدامات تحریک‌آمیز ناتو در مرز این کشور، عملیات نظامی در اوکراین را آغاز کرد. کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده نه تنها اقدامی برای کاهش تنش‌ها و توقف درگیری‌ها در اوکراین انجام ندادند بلکه با ارسال تجهیزات و سلاح و اعمال فشار به روسیه، بیشتر به این ناآرامی‌ها دامن زده‌اند.

کلیدواژه