ثور 13, 1401 13:42 Asia/Kabul
  • گفت وگوی تلفنی نخست وزیر پاکستان با سران ترکیه و قطر
    گفت وگوی تلفنی نخست وزیر پاکستان با سران ترکیه و قطر

" شهباز شریف"، نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی با سران ترکیه و قطر ، عید فطر را به مقامات و مردم این کشورها تبریک گفت.

به گزارش نشریه اکسپرس نیوز اسلام آباد ، " شهباز شریف" ، در تماس های تلفنی جداگانه با " رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهوری ترکیه و " شیخ تمیم بن حمد آل ثانی"، امیر قطر ضمن تبریک عید سعید فطر، در خصوص مسائل دو جانبه نیز گفت وگو و تبادل نظر کرد.

براساس این گزارش، نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهوری ترکیه در این گفت وگو، ضمن ابراز خرسندی از روابط میان دو کشور، بر تعهد خود برای تقویت بیشتر روابط در تمامی زمینه ها بویژه امور تجاری و سرمایه گذاری تأکید کردند.

"شهباز شریف" و اردوغان در پایان این گفت وگو، با اشاره بر اهمیت پیشگیری از بحران انسانی در افغانستان، بر تعهد خود برای حفظ روابط نزدیک در خصوص مسائل همه جانبه تأکید کردند.

همچنین، نخست وزیر پاکستان در گفت وگوی تلفنی با امیر قطر، دو طرف ضمن تأکید بر پیشبرد همکاری های سیاسی و اقتصادی، بر ادامه همکاری های بیشتر با یکدیگر متعهد شدند.

علاوه بر این، براساس بیانیه منتشر شده ازسوی دفتر نخست وزیری پاکستان، هیئتی از اقتصاددانان اماراتی درخصوص اجرای تصمیمات مقامات دو کشور در یک سفر اضطراری به لاهور پاکستان، با "شهباز شریف" دیدار و درخصوص توسعه اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری میان دو طرف گفت وگو خواهند کرد.

کلیدواژه