ثور 14, 1401 11:46 Asia/Kabul
  • جنجال حق سقط جنین در آمریکا؛ برپایی تظاهرات در نیویورک
    جنجال حق سقط جنین در آمریکا؛ برپایی تظاهرات در نیویورک

تنها یک روز پس از افشای پیش‌نویس رای دیوان عالی آمریکا مبنی بر ابطال حمایت قانون اساسی از حق سقط جنین، فرماندار اکلاهما با امضای قانونی، پایان دادن خودخواسته به بارداری را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش یورونیوز، کوین ستیت، فرماندار جمهوریخواه ایالت اکلاهما روز سه‌شنبه با امضای مصوبه کنگره ایالتی، سقط جنین پس از هفته ششم بارداری را ممنوع اعلام کرد. براساس این قانون، تسهیل سقط جنین پس از هفته ششم از سوی اشخاص حقیقی جرم‌انگاری شده است. به نظر می‌رسد اکثریت جمهوریخواه کنگره اکلاهما با پذیرش مدل ممنوعیت سقط جنین در ایالت تگزاس، این روند را طی کرده و به نتیجه رسانده اند.

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه و پس از افشای پیش‌نویس رای دیوان عالی در روزنامه پولیتیکو از شهروندان این کشور خواست تا با رای به نامزدهای دموکرات در انتخابات ماه نوامبر، از حق سقط جنین دفاع کنند. 

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا که با افت شدید محبوبیت روبه‌رو است اعلام کرد، دولت پس از اعلام رسمی رای دیوان عالی، در برابر آن موضع خواهد گرفت، با این حال بایدن گفت: در صورت کسب اکثریت در مجلس سنا از سوی دموکرات‌ها می‌توان با وضع قانون دسترسی همگانی به حق سقط جنین را تصمین کرد. 

در همین حال، شامگاه سه‌شنبه هزاران شهروند زن و مرد معترض به تصمیم دیوان عالی برای نقض حمایت قانون اساسی از حق سقط جنین در نیویورک و با شعار « جنگ علیه زنان را متوقف کنید» تظاهرات کردند.

 واکنش بایدن به پیش نویس دیوان عالی آمریکا درباره غیرقانونی کردن سقط جنین

 

کلیدواژه