ثور 16, 1401 11:04 Asia/Kabul
  • نماینده روسیه در سازمان ملل: جنگ جهانی اقتصادی در حال وقوع است
    نماینده روسیه در سازمان ملل: جنگ جهانی اقتصادی در حال وقوع است

نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، با توجه به اقدامات اتخاذ شده علیه روسیه در واکنش به عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین یک جنگ جهانی در سطح اقتصادی در حال وقوع است.

به گزارش رادیو دری، واسیلی نبنزیا، نماینده  دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در نشست شورای امنیت درباره اوکراین با متهم کردن کشورهای غربی به رد همه پیشنهادهای روسیه درخصوص نگرانی ها از گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو" گفت: غربی ها منتظر این جنگ بودند تا سرکوب روسیه را شروع کنند.

نبنزیا افزود: شدت و سرعت آغاز جنگ اقتصادی آمریکا و اروپا علیه روسیه نشان می دهد غرب برای جنگی طولانی مدت علیه روسیه آماده شده است.

این مقام گفت: این یک جنگ در اوکراین نیست، برخلاف آنچه شما می گویید، این یک جنگ نیابتی غرب علیه فدراسیون روسیه است. 

سفیر روسیه در سازمان ملل خاطرنشان کرد که مردم و کشورهایی وجود دارند که مدت‌ها رویای تبدیل اوکراین به پل ارتباطی با روسیه را در سر می‌پرورانند و از زمان استقلال اوکراین در ۳۰ سال پیش، هر کاری که ممکن است برای رسیدن به این هدف انجام داده‌اند.

نبنزیا تاکید کرد که روسیه هرگز در مورد برنامه‌های غرب برای عضویت اوکراین در ناتو هیچ‌گونه توهم نداشته و ندارد، گرچه همه پیشنهادها و پیشنهادهای روسیه در مورد ساختار امنیتی اروپا در نظر گرفته نشده و کنار گذاشته‌اند.

در ۲۴ فوریه/5حوت، روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک برای دفاع از خود در برابر تشدید حملات نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را هدف قرار می دهد. در واکنش، کشورهای غربی تحریم های جامعی را علیه روسیه اعمال کردند.

جنگ در اوکراین اکنون وارد سومین ماه شده و تاکنون 25 کشور اقدام به ارسال تسلیحات مختلف نظامی برای کی‌ یف کرده‌ اند. روس‌ ها تاکید دارند که قصد اشغال اوکراین را ندارند.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم ها و فشارها علیه روسیه را به شدت افزایش داده اند.

غرب به رغم همه این اقدامات، واهمه آن را دارد که تشدید تحریم روسیه در بخش های اقتصادی به ویژه بخش نفت و گاز شرایط اقتصادی اروپا و بازارهای جهانی انرژی را بیش از پیش به هم زند.

پوتین، فرمان تحریم اقتصادی غرب را امضا کرد

کلیدواژه