تصمیم آمریکا برای اعزام ۱۰ هزار نظامی دیگر به اروپا
(last modified Sat, 14 May 2022 08:50:37 GMT )
ثور 24, 1401 13:20 Asia/Kabul
  • تصمیم آمریکا برای اعزام ۱۰ هزار نظامی دیگر به اروپا
    تصمیم آمریکا برای اعزام ۱۰ هزار نظامی دیگر به اروپا

سخنگوی پنتاگون در بحبوحه فشار غرب به روسیه از طریق اقدامات تحریک‌آمیز در پی جنگ اوکراین تأیید کرد: ایالات متحده قصد دارد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نظامی دیگر به اروپا اعزام کند.

به گزارش رادیو دری، اعزام بیش از ۱۰ هزار نظامی آمریکا، تعداد نیروهای این کشور را که در اروپا مستقر هستند به حدود صد هزار نفر افزایش می‌دهد.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون در کنفرانس خبری روز جمعه خود با تأیید قصد واشنگتن برای استقرار ۱۰ هزار نظامی آمریکایی در اروپا گفت: « جو امنیتی هم‌اکنون در منطقه اروپا به واسطه درگیری‌های اوکراین تغییر کرده است».

کربی افزود: «این استقرارها، جایگزین‌ یگان‌های نفر به نفر می‌شوند که موجب می‌شود جایگاه نیروهای ما در منطقه به صورت دست نخورده باقی بماند و همان حدود صدهزار نیرو باشد».

پیش از آن‌که روسیه اواخر ماه فوریه نظامیان خود را به اوکراین اعزام کند، تعداد نیروهای آمریکایی در اروپا حدود 80 هزار نظامی بود که برخی از آن‌ها به طور ثابت و دائم در پایگاهها مستقر بودند و باقی به همراه شرکای ناتو در عملیات‌ آموزشی مشارکت می‌کردند.

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا ماه گذشته به قانونگذاران کنگره گفت: «توصیه من ایجاد پایگاه های دائمی است، اما نیروهای آمریکایی را به طور دائم مستقر نکنید».

چین: ناتو و آمریکا مقصران بحران اوکراین

ادعای ناتو درباره تشدید تنش در اوکراین در هفته های آتی

 

کلیدواژه