قوس 06, 1395 10:44 Asia/Kabul
  • یونان دولت ترکیه را به استفاده ابزاری از آوارگان متهم کرد

دولت یونان از تهدید ترکیه مبنی بر باز کردن مرزهای این کشور برای خروج آوارگان ابراز نگرانی و آنکارا را به استفاده ابزاری از این موضوع متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آتن ، "دیمیتریس ویتساس" Dimitris Vitsas  ، معاون وزیر دفاع یونان روز جمعه اعلام کرد ، استفاده از آوارگان و پناهندگان برای دستیابی به برخی اهداف (اهدافی غیراز مدیریت موج مهاجران) اقدامی تهاجمی به شمار می آید.

ویتساس که در پاسخ به تهدید "رجب طیب اردوغان" ، رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر باز کردن مرزهای اروپا و اجازه دادن به آوارگان برای عزیمت به سوی کشورهای اروپایی، سخن می گفت، تاکید کرد، این گونه اظهارات نگران کننده است و باید احتیاط به خرج داد.

معاون وزیر دفاع یونان در ادامه با بر هم خوردن توافق اتحادیه اروپا و آنکارا بر سر توقف عبور مهاجران از مرزهای ترکیه و حرکت به سوی اروپا افزود، آتن تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا از لغو این توافق جلوگیری کند.­

این واکنش یونان درحالی است که کشورهای اتریش و آلمان نیز تهدیدهای دولت آنکارا را مبنی بردرپیش گرفتن سیاست مرزهای باز در قبال مهاجران محکوم کردند.

پس از رای مثبت پارلمان اروپا به توقف مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا، رجب طیب اردوغان پارلمان اروپا را به در پیش گرفتن سیاست مرزهای باز تهدید کرد، رای پارلمان اروپا که جناحهای مختلف از آن حمایت کردند، در پاسخ به اقدامات ترکیه علیه رسانه ها و مخالفان سیاسی در پی کودتای شکست خورده این کشور است.

 

 

کلیدواژه