جوزا 13, 1401 13:49 Asia/Kabul
  • ناتو: باید برای جنگ طولانی در اوکراین آماده باشیم
    ناتو: باید برای جنگ طولانی در اوکراین آماده باشیم

دبیرکل ناتو طی یک نشست خبری اعلام کرد، باید برای جنگ طولانی در اوکراین آماده باشیم.

دولت روسیه طی ماه‌های گذشته با هشدار درباره توسعه طلبی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا، پیشنهادات ضمانت امنیتی را به آمریکا و ناتو ارائه داد اما این پیشنهادات رد شدند.

همزمان با درخواست‌های مکرر اوکراین برای پیوستن به ناتو و دریافت کمک‌های چندین میلیون دلاری این کشور از غربی‌ها، حمله نظامی روسیه به اوکراین از 24 فوریه/ 5 حوت 1400 و با دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش رادیو دری، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پس از دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید در یک نشست خبری اعلام کرد:ایالات متحده در تلاش های ما برای حمایت از اوکراین عامل اصلی بشمار می رود و باید برای جنگ طولانی مدت در اوکراین که به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده است آماده باشیم. 

استولتنبرگ افزود: جنگ در نهایت در میز مذاکرات خاتمه خواهد یافت و باید به اوکراینی ها کمک کنیم تا وضعیت آنها در مذاکرات بهتر باشد.

دبیرکل ناتو در عین حال تاکید کرد که خواهان تشدید نزاع و تبدیل آن به درگیری بین ناتو و روسیه نیست.

این درحالی است که مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که اگر اوکراین تمایل خود را برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کند، مسکو نیز به این مسئله پاسخی مثبت خواهد داد و این فقدان اراده اوکراین است که مذاکرات را به بن بست کشانده است.

ادعای ناتو درباره تشدید تنش در اوکراین در هفته های آتی

کلیدواژه