قوس 07, 1395 11:16 Asia/Kabul
  • درخواست برای بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

نامزد شکست خورده حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور از بازشماری آرای انتخابات حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ؛کمپین انتخاباتی نامزد شکست خورده حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشوراعلام کرد،«هیلاری کلینتون» با درخواست «جیل استین» Jill Stein نامزد حزب سبز برای بازشماری آرای چند ایالت مهم آمریکا موافق است.

«جیل استین» که با فاصله‌ای زیاد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکست خورد، خواهان بازشماری آرا در چند ایالت از جمله "ویسکانسین" شده است.

نامزد حزب سبز در طول رقابت‌های انتخاباتی آمریکا که منابع مالی چندانی جذب نکرده بود، در یک هفته گذشته به لطف حامیان کلینتون که هنوز هم برای تغییر نتیجه انتخابات تلاش می‌کنند، توانست چند میلیون دلار جمع‌آوری کند تا هزینه مالی بازشماری آراء را بپردازد.

هر نامزدی که آمریکا خواهان بازشماری آراء شود، باید هزینه مالی این کار را بپردازد.

در روزهای گذشته کارشناسان رایانه‌ای مدعی شده اند که آرای کلینتون در صندوق‌هایی که رأی‌گیری در آن‌ها الکترونیکی بوده است، هفت درصد از دیگر صندوق‌ها کمتر است و همین مسئله می‌تواند نشانه نفوذ هکرها به سیستم‌ انتخابات باشد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا هم در واکنش به درخواست بازشماری آرای انتخابات، با صدور بیانیه ای اعلام کرد، تلاش‌ها برای بازشماری آرای انتخابات، مضحک و نوعی فریبکاری است.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا تصریح کرد،انتخابات مورد تائید مردم آمریکا قرار گرفته است و به جای به چالش کشیدن آن، باید به آرای مردم احترام گذاشت.

 

کلیدواژه