جوزا 25, 1401 09:49 Asia/Kabul
  • روسیه خطاب به نیروهای اوکراینی: سلاح خود را زمین بگذارید
    روسیه خطاب به نیروهای اوکراینی: سلاح خود را زمین بگذارید

روسیه خطاب به نیروهای اوکراینی محاصره شده در کارخانه مواد شیمیایی سیورودونتسک اعلام کرد، تا اوایل امروز (چهارشنبه) مهلت دارند سلاح خود را زمین بگذارند و تسلیم شوند.

ارتش اوکراین روز دوشنبه در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد، نیروهایش از مرکز شهر سیورودونتسک واقع در شرق این کشور عقب رانده شده اند؛ جایی که درگیری با روسیه برای هفته‌ها در جریان بوده است.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری رویترز، اوکراین مدعی شد، بیش از ۵۰۰ غیرنظامی در کنار سربازان در کارخانه شیمیایی آزوت در شهر سیورودونتسک گیر افتاده‌اند.

روسیه به نیروهای اوکراینی در این کارخانه اعلام کرده تا اوایل امروز مهلت دارند تا سلاح های خود را زمین بگذارند.

«میخائیل میزینتسف» رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه به خبرگزاری اینترفکس گفت: جنگنده‌های اوکراینی باید از ساعت ۸ صبح امروز -چهارشنبه- به وقت مسکو مقاومت بی دلیل خود را متوقف کنند.

میزینتسف همچنین اضافه کرد، غیرنظامیان از طریق یک کریدور بشردوستانه آزاد خواهند شد.

محاصره و بمباران کارخانه آزوت در شرق اوکراین یادآور محاصره کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپول است که در نهایت تمام نیروهای اوکراینی پناه گرفته در آن در اواسط ماه مه تسلیم و به روسیه منتقل شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه گذشته با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن (24 فوریه) /5 حوت نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

پوتین: به کی‌یف موشک دور برد بدهند، اهدافی را که تاکنون هدف نگرفته‌ایم می‌زنیم

کلیدواژه