جوزا 29, 1401 14:47 Asia/Kabul
  • روسیه: سازمان‌های اطلاعاتی اوکراین ویدئو‌های جعلی تهیه می‌کنند
    روسیه: سازمان‌های اطلاعاتی اوکراین ویدئو‌های جعلی تهیه می‌کنند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، سازمان‌های اطلاعاتی اوکراین ویدئو‌های جعلی علیه ارتش روسیه تهیه می‌کنند.

به گزارش رادیو دری‏، «میخائیل میزینتسف» رئیس مرکز کنترل دفاع ملی ارتش روسیه اعلام کرد: سازمان‌های اطلاعاتی اوکراین تصاویری جعلی در نیکولایف در خصوص اهالی منطقه تهیه کرده اند که در نتیجه حمله ادعایی ارتش روسیه بی سرپناه شده اند.

میزینتسف با بیان اینکه حدود چهل نفر در این فیلم‌ها نقش بازی کرده و پول گرفته اند، تاکید کرد: هدف از این اقدامات متهم کردن ارتش روسیه و تخریب وجهه آن است.

از سوی دیگر، این مقام روس افزود:نیروهای وابسته به کی یف و مزدوران خارجی مجهز به سلاحهای سنگین در یک مرکز فرهنگی در یکی از مناطق خارکیف در شرق اوکراین مستقر شده و از غیر نظامیان در ساختمان‌های مجاور به عنوان سپر‌های انسانی استفاده کرده اند.

دولت روسیه طی ماه‌های گذشته با هشدار درباره توسعه طلبی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا، پیشنهادات ضمانت امنیتی را به آمریکا و ناتو ارائه داد اما این پیشنهادات رد شدند.

همزمان با درخواست‌های مکرر اوکراین برای پیوستن به ناتو و دریافت کمک‌های چندین میلیون دلاری این کشور از غربی‌ها، حمله روسیه به اوکراین از 24 فوریه /5 حوت 1400 و با دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

روسیه: بمباران بیمارستان کودکان «خبر جعلی» است

کلیدواژه