سرطان 09, 1401 16:01 Asia/Kabul
  • بن بست در مذاکرات تحریک طالبان با دولت پاکستان

گروه تحریک طالبان پاکستان در مذاکرات صلح با دولت، بر شرط خود مبنی بر لغو فوری الحاق مناطق قبایلی به ایالت خیبرپختونخوا اصرار کرد .

به گزارش رادیو دری، در حالی که مقامات پاکستانی در روز‌های اخیر از شروط غیر قابل قبول گروه تروریستی تحریک طالبان در مذاکرات صلح خبر داده بودند، "نور ولی محسود" از سرکرده های این  گروه در پیام ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، گفت: این گروه از خواسته خود برای پایان دادن به الحاق مناطق قبیله‌ای به ایالت خیبر پختونخوا عقب نشینی نخواهد کرد.

این در حالی است که مقامات پاکستانی از جمله "مریم اورانگذیب" وزیر اطلاع رسانی و "رانا ثناالله" وزیر کشور پاکستان اخیرا در مصاحبه‌هایی ضمن تایید ادامه مذاکرات دولت پاکستان به گروه تحریک طالبان پاکستان به میانجیگری دولت موقت طالبان در افغانستان گفتند: حاضر نیستند برای مذاکرات با تروریست‌ها خط قرمز‌های خود را زیر پا بگذارند.

به گفته وزیر کشور پاکستان، دولت این کشور شروط گروه تحریک طالبان از جمله عقب نشینی نیرو‌های ارتش از مرز پاکستان – افغانستان، لغو الحاق مناطق قبایلی به ایالت خیبرپختونخوا و عفو زندانیان این گروه تروریستی را برخلاف قانون اساسی این کشور دانسته و با آن مخالفت کرده است.

گروه تحریک طالبان پاکستان از جمله گروه های مهم مخالف مسلحی است که با دولت پاکستان در ستیز است. دولت پاکستان عناصر این گروه در بخش های شمالی کشور را عامل اصلی اقدامات تروریستی ضد نیروهای امنیتی این کشور می داند.

طالبان افغانستان، تحریک طالبان پاکستان را از مناطق مرزی دور می‌کند

طالبان اظهارات مقامات اسلام‌آباد درباره «تحریک طالبان پاکستان» را رد کرد

 

کلیدواژه