سرطان 10, 1401 14:20 Asia/Kabul
  • چین: آمریکا عامل اصلی فاجعه انسانی در افغانستان است
    چین: آمریکا عامل اصلی فاجعه انسانی در افغانستان است

چین، آمریکا را عامل بروز فاجعه انسانی در افغانستان معرفی و تصریح کرد: واشنگتن از سال‌ها پیش مسوول تشدید جنگ و درگیری، فقر، گرسنگی و رنج مردم در افغانستان بوده است.

به گزارش رادیو دری؛ ژائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز جمعه ضمن فاجعه بار خواندن اوضاع افغانستان پس از زمین لرزه اخیر، آمریکا را عامل فاجعه انسانی در این کشور دانست.

لی جیان افزود: در ۲۰ سال اشغال افغانستان، بیش از ۳۰ هزار شهروند این کشور کشته و ۱۱ میلیون افغان آواره شدند و در این مدت واشنگتن همچنان در تولید و تجارت مواد مخدر در افغانستان مشارکت داشته و با چشم پوشی از این مساله از آن حمایت کرده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل، کشت خشخاش و تولید تریاک از سال های پیش از حمله آمریکا بیشتر است و این تولید بالا به خطری جدی برای سلامت مردم افغانستان تبدیل شده است.

این دیپلمات چینی گفت: امروز نیز واشنگتن با وقاحت تمام، ۱۰ میلیارد دلار پول مردم افغانستان را مسدود و زندگی افغان ها را سخت‌تر کرده است.

طالبان و روسای سازمان های بین المللی بارها ضمن هشدار درباره خطر مرگ میلیون ها تن از مردم افغانستان به دلیل فقر و گرسنگی، از آمریکا خواسته اند دارایی های مردم افغانستان را آزاد و تحریم های اعمال شده علیه این کشور را لغو کند.

کودکان قربانیان بحران بی سابقه انسانی در افغانستان

تأکید بر اهمیت نظام مالی برای پیشگیری از بحران انسانی در افغانستان

کلیدواژه