سرطان 14, 1401 08:07 Asia/Kabul
  • بررسی موضوع مذاکرات پاکستان با گروه تحریک طالبان این کشور
    بررسی موضوع مذاکرات پاکستان با گروه تحریک طالبان این کشور

کمیته پارلمانی امنیت ملی پاکستان نشست ویژه برای بررسی مذاکرات صلح با گروه تروریستی تحریک طالبان برگزار می‌کند .

به گزارش رادیو دری به نقل از سایت خبری «داون نیوز» پاکستان ، درحالیکه مذاکرات دولت پاکستان و گروه ممنوعه تحریک طالبان به دلیل مخالفت طرفین با شرایط یکدیگر به بن بست رسیده است، کمیته پارلمانی امنیت ملی پاکستان قرار است این موضوع را بصورت گسترده مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس این گزارش، دفتر «راجا پرویز اشرف» رئیس پارلمان پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، جلسه ویژه کمیته امنیت ملی پارلمانی برای بحث در مورد مسائل امنیت ملی از جمله گفتگو‌های صلح با گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان (TTP) روز سه شنبه برگزار خواهد شد.

در این  بیانیه آمده است : در این نشست که با حضور اعضای مجالس ملی و سنا برگزار می‌شود راهکار‌های پیشبرد مذاکرات با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP) در راستای تمدید آتش بس دوطرفه دولت پاکستان با این گروه بررسی خواهد شد.

این نشست درحالی برگزار می‌شود که «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز دیروز در  سخنانی اعلام کرد، اجازه ادامه گفتگو‌ها با گروه مسلح تحریک طالبان پاکستان (تی تی پی) در اختیار کمیته پارلمانی امنیت ملی این کشور قرار گرفته است.

لازم به ذکر است مقامات پاکستانی خواسته‌های گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان از جمله لغو الحاق مناطق قبایلی به ایالت خیبرپختونخوا، عقب نشینی نیرو‌های ارتش پاکستان از مرز با افغانستان و عفو زندانیان تحریک طالبان را برخلاف قانون اساسی این کشور می‌دانند و با آن مخالفت کرده اند موضوعی که منجر به بن بست در مذاکرات مذکور شده است.

تحریک طالبان پاکستان نیز اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کر،د به هیچ عنوان از خواسته‌های خود بویژه لزوم لغو الحاق مناطق قبایلی و هم‌مرز با افغانستان به ایالت خیبرپختونخوا توسط دولت پاکستان عقب نشینی نمی کند .

بن بست در مذاکرات تحریک طالبان با دولت پاکستان

کلیدواژه