سرطان 16, 1401 09:48 Asia/Kabul
  • هشدار زاخارووا درباره روسیه هراسی کشورهای غربی
    هشدار زاخارووا درباره روسیه هراسی کشورهای غربی

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: از غرب می‌خواهیم که جامعه جهانی را از تهدید شیمیایی روسیه نترساند.

با گذشت چهار ماه از جنگ روسیه و اوکراین که روسیه هدف از آن را خلع سلاح اوکراین اعلام کرده است اتهاماتی درخصوص آماده سازی برای استفاده مسکو، دونتسک و لوهانسک (شرق اوکراین) از سلاح‌های سمی و شیمیایی درچارچوب جنگ اوکراین مطرح شده است.

اتهامی که روسیه آن را تکذیب کرده است.

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه راشاتودی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی اظهاراتی دریکصدمین سالگرد شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، غرب را به  اجتناب از روسیه هراسی به بهانه تهدید شیمیایی فراخواند و افزود، غربی ها سازمان منع سلاح های شیمیایی را سیاست زده نکنند.

زاخارووا تصریح کرد، مسکو از اداره سیاسی کشورهای غربی می‌خواهد که از ارعاب جامعه جهانی نسبت به تهدید شیمیایی روسیه که بی اساس است، دست بکشد.

بنا بر اظهارات این مقام روس، یک بار دیگر متحدان اروپایی اقیانوس اطلس به سرکردگی ایالات متحده یک موضع ویرانگر در قبال سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در پیش گرفته‌اند، به طوری که روند سیاست زده کردن این سازمان چند جانبه را افزایش داده‌اند.

ماریا زاخارووا تأکید کرد، نه تنها سوریه، بلکه روسیه نیز هدف اتهامات دیوانه‌وار و بی اساس مبنی بر نقض کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد، با وجود خرابکاری نازیست‌های اوکراینی در جنوب و جنوب شرق این کشور، اما دولت کی‌یف همچنان روسیه را به استفاده شیمیایی متهم می‌کند که اتهامی بی  اساس است.

پوتین: دمشق سلاح شیمیایی ندارد/ تروریست ها در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده می کنند

کلیدواژه