سرطان 18, 1401 15:02 Asia/Kabul
  • نگرانی سازمان ملل درباره استفاده ارتش اوکراین از سپر انسانی
    نگرانی سازمان ملل درباره استفاده ارتش اوکراین از سپر انسانی

سازمان ملل متحد در گزارشی درباره استفاده ارتش اوکراین از سپر انسانی در جنگ این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رادیو دری، سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که نیروهای اوکراینی یک آسایشگاه سالمندان را پایگاه نظامی و به نوعی سپرانسانی کرده‌ اند.

دو ماه قبل در نشست غیر رسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، دیپلمات‌های روسیه شواهد گسترده‌ ای از جنایات ارتش اوکراین و گروه‌ های ملی‌ گرا این کشور را ارائه کردند که به‌ ویژه خروج غیرنظامیان را با مشکل مواجه کرده است.

همزمان با درخواست‌ های مکرر اوکراین برای پیوستن به ناتو و دریافت کمک‌ های چندین میلیون دلاری این کشور از غربی‌ ها و در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور 24 فوریه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران جمهوری های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، دستور حمله نظامی در منطقه دونباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ ها، توپخانه‌ و سامانه‌ های موشکی روسیه، مواضع نظامی اوکراین را هدف قرار دادند.

پوتین تاکید کرده است، این حمله به منزله نازی زدایی اوکراین و خلع سلاح این کشور است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین هشدار داده است که اقدام کشورهای غربی در ارسال سلاح و مزدور به اوکراین، این کشور را به خون می‌ کشد.

مسکو تاکنون بارها به کشورهای غربی درباره تسلیح اوکراین و نیز بی‌توجهی به نقض حقوق بشر و حملات نیروهای اوکراینی به ساکنین روس تبار در شرق اوکراین هشدار داده است.

کشورهای غربی به‌ ویژه آمریکا طی سال‌ های گذشته از دولت اوکراین حمایت‌ های مالی و نظامی گسترده‌ ای داشته و پس از شروع درگیری‌ ها در این کشور نیز به حمایت‌ های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌ اند.

کرملین: هدف روسیه نابودی ارتش اوکراین نیست

کلیدواژه