سناتور آمریکایی: بایدن به دیکتاتور‌ها تعظیم می‌کند
(last modified 1401-04-19T10:29:38+00:00 )
سرطان 19, 1401 14:59 Asia/Kabul

سناتور جمهوریخواه ایالت وایومینگ آمریکا با اشاره به سفر آتی جو بایدن به عربستان گفت: بایدن در برابر دیکتاتور‌ها کرنش می‌کند.

به گزارش رادیو دری، «جان باراسو»، سناتور جمهوریخواه ایالت وایومینگ در گفتگو با شبکه خبری "فاکس نیوز" به سفر آتی بایدن به عربستان که در راستای تلاش برای کاهش قیمت بنزین در آمریکا انجام خواهد شد اشاره کرد و گفت: قرار بود او عربستان را به همان کشور منفور و مطرودی که هست تبدیل کند، چه شد که وی ناگهان از تصمیم خود منصرف شد؟

باراسو گفت: اگر بخواهید هزینه انرژی را در آمریکا کاهش دهید، باید تولید انرژی در این کشور را آزاد کنید. به همین سادگی. به جای این، بایدن در مقابل دیکتاتور‌ها تعظیم می‌کند. 

این سناتور آمریکایی با بیان این که رئیس جمهور راه‌های آسانی، چون آزاد کردن ذخایر راهبردی نفت را - که در حال حاضر به پایین‌ترین سطح در ۴۰ سال اخیر رسیده است- رد می‌کند افزود، این ذخایر برای مواقع اضطراری (مثل الان) است. آن وقت او می‌خواهد مالیات بنزین را تعلیق کند.

وی افزود: ما در کشورمان انرژی داریم. مردم می‌دانند که بالا بودن قیمت‌ها به این دلیل است که بایدن از روز اول ریاست جمهوری اش با لغو طرح احداث خط لوله کی استون ایکس اِل جلوی تولید انرژی را در کشور گرفت؛

 باراسو گفت، مردم آمریکا از این رئیس جمهور عصبانی هستند. او و حزبش (در انتخابات) ماه نوامبر بهای بسیار سنگینی خواهند پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تورم و بالا رفتن قیمت بنزین و دیگر مسائل داخلی که بایدن به جنگ اوکراین نسبت می‌دهد گفت: رئیس جمهور می‌خواهد از برعهده گرفتن مسئولیت همه این‌ها خودداری کند، اما نمی‌تواند، چون رد پای وی در هر آنچه باعث افزایش قیمت انرژی در آمریکا شده است مشهود است.

 این سناتور جمهوریخواه گفت، مردم آمریکا می‌دانند که در آغاز ریاست جمهوری بایدن قیمت هر گالن بنزین دو دلار و ۳۹ سنت بود، اما الان دو برابر شده است. او تلاش کرده است همه را مقصر بداند، مردم از قیمت بالای بنزین خشمگین هستند و جو بایدن مقصر است. مردم این را می‌فهمند. برای همین است که حمایت‌ها از وی در نظرسنجی افکار عمومی اینقدر پایین است.

جان باراسو در ادامه تاکید کرد، انتخابات آتی صرفاً معطوف به تورم، مواد غذایی و بنزین خواهد بود. مهم نیست جو بایدن در این باره چه می‌خواهد بگوید. مردم آمریکا فریب این بازی مقصر دانستن این و آن را نمی‌خورند؛ و به درستی خود او را مقصر می‌دانند.

کاخ سفید: بایدن در سفر به عربستان با بن سلمان نشست دو جانبه خواهد داشت

کلیدواژه