سرطان 20, 1401 14:11 Asia/Kabul
  • بورل: در نبرد روایت‌ها درباره اوکراین ما برنده نیستیم
    بورل: در نبرد روایت‌ها درباره اوکراین ما برنده نیستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه دیدگاه‌های مختلف در سراسر جهان در مورد وضعیت اوکراین و پیامدهای آن وجود دارد، گفت: «نبرد جهانی روایت‌ها در اوج است و فعلاً ما در حال برنده شدن نیستیم».

به گزارش رادیو دری، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که روز یکشنبه در پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا منتشر شد، نوشت: «در رای‌گیری ماه مارس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۱۴۰ کشور تجاوز روسیه را محکوم کردند و هیچ یک از اعضای گروه ۲۰، به جز متجاوز، با این قطعنامه مخالفت نکردند. اما در مورد چگونگی حرکت به جلو و پیامدهای جنگ، دیدگاه‌ها به شدت متفاوت است».

بورل سپس نتیجه‌گیری کرد: گروه هفت و کشورهای همفکر آن در محکومیت و تحریم روسیه و در تلاش برای پاسخگو کردن رژیم متحد هستند. اما سایر کشورها و ما می‌توانیم در اینجا درباره اکثریت جهان جنوب (آفریقا و آمریکای لاتین و کشورهای در حال توسعه در آسیا) بگوییم که اغلب دیدگاه متفاوتی دارند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  در ادامه تأکید کرد: نبرد جهانی روایت‌ها در اوج است و فعلاً ما در حال برنده شدن نیستیم. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه/2 حوت 1400 گذشته با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن (24 فوریه) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد.

بورل: روسیه جهان را در معرض خطر قحطی قرار می دهد

کلیدواژه