سرطان 27, 1401 14:31 Asia/Kabul
  • برگزاری جشن عید غدیر خم در پاکستان
    برگزاری جشن عید غدیر خم در پاکستان

شیعیان پاکستان عید سعید غدیر را جشن گرفتند.

امروز(دوشنبه)، هجدهم ذی‌الحجه سال 1443 هجری‌قمری مصادف با 18 ژوئیه 2022 روز عید سعید غدیرخُم، عید بزرگ مسلمانان است.غدیر خُم، نام منطقه ای بین مکه و مدینه است که حضرت محمد (ص)، پیامبر گرامی اسلام در حجةالوداع، حضرت امام علی (ع)، امام اول شیعیان جهان را "ولی" پس از خود اعلام کردند.

به گزارش رادیو دری، میلیون‌ها نفر از شیعیان و پیروان اھل بیت عصمت و طهارت در پاکستان به همراه ایرانیان مقیم این کشور، مراسم جشن عید سعید غدیرخم را به عنوان یوم الله الاکبر و اعلام ولایت و جانشینی حضرت امام علی(ع) ازسوی حضرت محمد مصطفی(ص) را بسیار شکوهمند و با صفا برگزار کردند.

 شیعیان پاکستان و محبان اهل بیت اطهار علیهم السلام در سراسر این کشور دیشب  و امروزدوشنبه  شنبه با حضور پرشور در مساجد و امام بارگاهها (حسینیه ها) عید ولایت و امامت حضرت علی علیه السلام 'اسدالله الغالب ؛ حیدر کرار' را با برپایی جشن های باشکوهی گرامی داشتند.

در این مراسم باشکوه، سخنرانان با وعظ درباره داستان غدیر، سالروز اعلام امامت و ولایت حضرت علی (ع)امام اول شیعیعان جهان  را از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) , مقدس و محترم شمرده و مداحان با اجرای سروده های دینی و مولودی خوانی به فضای معنوی این محافل شاد، رونق بخشیدند.

خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان نیز شب گذشته با حضور شیعیان پاکستانی و ایرانیان مقیم، عید ولایت و غدیر خم را جشن گرفتند.

ایرانیان مقیم اسلام‌آباد نیز شب گذشته با حضور ˈسید محمدعلی حسینیˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، روسای نهادهای ایرانی، دبیران مجتمع آموزشی امام حسین (ع)، کارکنان سفارت و خانواده‌های آنان مراسم ویژه‌ای در مسجد مجتمع مسکونی سفارت ایران برگزار کرده و عید سعید و یوم الله غدیر را خدمت حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) و آیت الله امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ تبریک و تهنیت گفتند.

جشن های عید غدیر، افغانستان را حال و هوایی دیگر بخشید

کلیدواژه