سرطان 30, 1401 17:43 Asia/Kabul
  • مقام روس: ممکن است اوکراین از نقشه جهان محو شود
    مقام روس: ممکن است اوکراین از نقشه جهان محو شود

معاون شورای امنیت روسیه گفت: اوکراین به عنوان یک کشور ممکن است در نتیجه رویدادهای اخیر از نقشه جهان ناپدید شود.

به گزارش رادیو دری،«دیمیتری مدودف» نایب رئیس رئیس شورای امنیت روسیه امروز پنجشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: پس از کودتای ۲۰۱۴، اوکراین استقلال خود را از دست داد و تحت کنترل مستقیم غرب قرار گرفت و همچنین شروع به این باور کرد که ناتو امنیت آن را تضمین می‌کند.

این سیاستمدار روس و رئیس‌جمهوری پیشین روسیه افزود: در نتیجه همه رویدادهای کنونی، اوکراین ممکن است آنچه از حاکمیت کشور خود باقی مانده را از دست بدهد و از نقشه جهان محو شود.

مدودف همچنین تاکید کرد که «جنایتکاران اوکراینی قطعا به دلیل جنایاتی که علیه مردم اوکراین و روسیه مرتکب شده‌اند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت».

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز پیشتر گفته بود که دیگر امکان بازگشت اوکراین به مرزهای سابق وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، مقامات منطقه «خرسون» که از اواسط ماه مارس تحت کنترل روسیه است، بارها تاکید کرده‌اند که این منطقه نیز به دنبال پیوستن به روسیه است.

همچنین یک مقام ارشد در منطقه دیگری به نام «زاپوروژیه» گفت که این منطقه امیدوار است به روسیه بپیوندد و بخشی از ناحیه فدرال جنوبی آن شود.

از ابتدای درگیری‌ها، کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا با تشدید فشارهای تحریمی علیه روسیه و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین، نه تنها کمکی به آرام شدن اوضاع نکرده‌اند، بلکه بر آتش درگیری‌های این کشور اروپایی دامن زده‌اند.

زاخارووا: اوکراین واقعیت‌های موجود را بپذیرد

لاوروف: گفت‌وگوی صلح با اوکراین در شرایط کنونی بی معنی است

کلیدواژه