اسد 04, 1401 16:33 Asia/Kabul
  • اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه را تمدید کرد
    اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه را تمدید کرد

برون مرزی- اتحادیه اروپا تصمیم گرفت تحریم‌هایش علیه روسیه را برای شش ماه دیگر تا پایان ژانویه ۲۰۲۳ تمدید کند.

تحریم های اتحادیه اروپا و امریکا علیه روسیه، از سال ۲۰۱۴ در پی ملحق شدن کریمه به روسیه و اتهام حمایت مسکو از مخالفان شرق اوکراین برقرار شده است.

پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال جاری، این تحریم ها به طور قابل توجهی گسترش یافت.

به گزارش رادیو دری، وزیران انرژی اتحادیه اروپا روز سه شنبه تصمیم گرفتند تحریم‌ها علیه روسیه را برای شش ماه دیگر تا پایان ژانویه ۲۰۲۳  تمدید کند.

از سوی دیگر و بنا بر اعلام ریاست جمهوری چک که ریاست دوره‌ای شورای  اروپا را نیز برعهده دارد، کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از کاهش شدید صادرات روسیه، برنامه کاهش هماهنگ مصرف گاز خود را برای کاهش وابستگی به مسکو تصویب کردند.

در این پیام آمده است: این یک ماموریت غیرممکن نبود و وزرای انرژی (اجلاس ۲۷ در بروکسل) در مورد کاهش تقاضای گاز برای زمستان آینده به توافق سیاسی دست یافتند.

در این خبر با اشاره به اینکه استثنائات خاص برای کشورهای آسیب‌پذیر در نظر گرفته شده، آمده است: این طرح هدف ۱۵ درصدی را در مواقع اضطراری همچون اختلال شدید جریان‌ها از روسیه اجباری می‌کند.

روزنامه فرانسوی لوموند با استناد به توییت «کلود تورمز» وزیرخارجه لوکزامبورگ، اعلام کرد: مجارستان تنها کشوری بود که علیه این توافق رای داد.

لوموند پیش‌بینی کرده است که این قوانین در روزهای آتی وارد قوانین اتحادیه اروپا شود.

«آنالنا بئربوک» وزیر خارجه آلمان از تلاش‌ها برای هماهنگی اقداماتی درخصوص صرفه‌جویی گاز در سراسر اتحادیه اروپا استقبال کرد.

موافقت اتحادیه اروپا با هفتمین بسته تحریمی علیه روسیه 

کلیدواژه